Back to top

Сталеві магістралі: хто створює безпеку і комфорт?

Автор фото Василь Сосюк.

Оглядини відокремленого підрозділу Сарненської дистанції сигналізації та зв’язку Державного територіально-галузевого об’єднання «Львівська залізниця» розпочали зі знайомства з головним інженером Віктором Охремчуком, який досконало знає історію становлення та сьогодення дистанції.

Відлік життєдіяльності ведуть з далекого 1902 року зі створення телеграфного відділу з апаратами Морзе. Для сповіщення станцій про пригоди з поїздами на шляхах прямування і для надання допомоги тим з них, які застрягли на перегонах, задіяли шість великих телефонних систем «Гаттінгера» і стільки ж поїзних телефонів.
Датою заснування дистанції сигналізації та зв’язку, розповідає Віктор Охремчук, вважають 5 жовтня 1939 року. Саме цього дня розпочали формування колективу дистанції з 60 працівників Південної залізниці та 80 місцевих жителів. Під час Великої Вітчизняної, коли Сарни постійно бомбардували, усі залізничні служби розмістились у лісі, за 5 км від міста. Дистанція перебувала в одній із землянок. Там люди жили і працювали, забезпечуючи залізницю необхідним зв’язком. Після війни потрібно було відновити майже повністю зруйновані лінії зв’язку.
За минулі роки дистанція пережила три етапи переоснащення: у 50 роки облаштовували станції маршрутно-контрольними пристроями, у 60-ті – пристроями електричної централізації. У 80-х роках обладнали пост електричної централізації на станції Сарни, за два роки розпочали будівництво автоблокування на дільниці від Рівного до Сарн і далі до державного кордону з Білоруссю. Дільницю Сарни-Олевськ облаштували пристроями автоблокування, а в Сарнах запрацювала система «Навігатор», яка й досі функціонує. Завдяки комп’ютерній техніці чергова на станції Сарни бачить стан пристроїв, колії та рівень нагрівання колісних букс у вагонах на станції Стрільськ. Нині дистанція обслуговує пристрої на п’яти напрямках: Сарни-Рівне, Сарни-Ковель, Сарни-Удрицьк - держкордон з Білоруссю, Сарни-Олевськ та одну з найбільших вузькоколійних залізниць Європи Антонівка-Зарічне. Загальна їх протяжність становить 409 км.
Великого технічного розвитку, наголошує Віктор Охремчук, дистанція досягла за часи керівництва Віктора Кузьмича. У 2005 році колектив отримав почесний прапор у галузевому змаганні Укрзалізниці, визнаний лауреатом рейтингу «Транспортні підприємства України» в номінації «Транспорт». Виборола Сарненська дистанція почесний диплом лауреата Міжнародного конкурсу «Бізнес-Олімп» з присвоєнням золотої торгової марки. А цьогоріч перемогла в дорожньому змаганні за перше півріччя серед колективів відокремлених підрозділів Львівської залізниці. Воно й не дивно, адже працюють тут професіонали, такі як старший електромеханік дільниці Сарни-Маневичі Анатолій Щур, електромеханік поста електричної централізації станції Сарни Михайло Боричевський, електромеханік лінійного електрозв’язку Алла Свиридюк, електромонтер дільниці Олевськ-Томашгород Іван Ковальчук, інженер з оперативного керівництва Валентина Радчук. Портрети цих сумлінних працівників прикрашають Дошку пошани відокремленого підрозділу й надихають колег – а трудяться в дистанції сигналізації та зв’язку 188 осіб – на нові звершення.
Начальник відокремленого підрозділу станція Сарни Олександр Жовтяк того дня почувався іменинником. Ще б пак: опоряджували територію біля нового красеня – санітарно-адміністративно-побутового блоку, на будівництво якого Укрзалізниця виділила 11 млн. грн. На першому поверсі розмістяться товарна контора, вантажоприймачі й вантажоодержувачі, а ще душові, сушилки тощо. Нині тут працюють 215 чоловік, отож треба їм створити належні умови. На другому поверсі облаштували актову залу, кабінет охорони праці, робочі кабінети для керівництва станції.
Станція, порівняно з попередніми роками, коли криза спричинила спад виробничої діяльності, помітно її нарощує. Приміром, кількість відправлень вагонів зросла на 23,1%, навантаження їх становить 104,6%, вагонообіг – 120,7%. У планах на майбутнє – капітальний ремонт вокзалу, посадкових платформ, щоб до чемпіонату Європи з футболу «Євро-2012» станція виглядала гідно перед іноземними туристами.

Схожі матеріали

Минулого тижня в ДП «Клесівське лісове господарство» розпочали масштабні роботи з посадки лісу, а відтак у краї стартувала Всеукраїнська акція «...
- Впевнений головний лісничий Сарненського держлісгоспу Василь Глабець. Хоча оголошена Президентом України Весняна толока з озеленення благоустрою та...
Електроенергією щоденно користуються майже всі жителі району. Тож навіть короткочасне її вимкнення сприймається як надзвичайна подія. Колектив...
Селищенський гранітний кар’єр - один з найбільших у регіоні. Не так давно тут функціонувало підприємство з виробництва щебеню «Гранітас». Тоді почало...
Навколо ТзОВ «Сарненський завод високовольтних опор» точаться чутки та здогадки, не вщухають дебати, а де-хто навіть уникає пройтися по вул. 17...