Опубліковано СН
Водії-співвітчизники звикли їздити, як їм заманеться: якщо на шляху затор - розвернутися через подвійну осьову та змінити маршрут, а то й зовсім помчати по зустрічній… Червоний сигнал світлофора для багатьох залишається "не таким уже й червоним", годі вже й казати про перевищення швидкості… Такі звички виникли не зненацька, а, як стверджують професіонали, після лібералізації законодавства щодо правопорушень у сфері дорожнього руху. З 2001 року за будь-яке порушення працівник Державтоінспекції може лише скласти адміністративний протокол і відправити його в суд, а штрафи тим часом від 3,40 до 680 гривень максимально.
Проте річ не в тім, що водії уникають штрафів, а державна казна, завдяки тому ж законодавству, залишається в мінусі. Суспільство виявилося не готовим жити за світовими стандартами й бути законослухняними: дотримувати Правил дорожнього руху без батога нам не під силу. Законодавча лібералізація обернулася тисячами смертей. З 2001 року число загиблих невпинно росте: у минулому році кількість потерпілих у ДТП сягнула рекордної цифри - під колесами автомобілів загинули 9,5 тисячі осіб, травми отримали понад 77 тисяч. У порівнянні з європейськими країнами Україна втрачає в ДТП у 3-8 разів більше людей.
Не зменшується й ріст аварійності та дорожньо-транспортного травматизму за участю водіїв двоколісних транспортних засобів. Приміром, з початку цього року в області зареєстровано 29 пригод за участю водіїв двоколісних ТЗ, в яких 10 осіб загинули та 21 травмована. На території обслуговування ВДАІ Сарненського району теж сталася ДТП з вини мопедиста.
Аналіз аварійності свідчить, що кількість дорожньо-транспортних пригод за участю таких водіїв цьогоріч збільшилась майже у два рази, а число летальних випадків - у три рази в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Тому з 28 березня 2008 року в області триває цільова оперативно-профілактична операція "Увага-мопедист!", під час якої будемо виявляти грубі порушення ПДР, вчинені водіями мопедів і мотоциклів; мопеди з об'ємом двигуна понад 50 см3, не зареєстровані у встановленому порядку; водіїв, які керують двоколісними ТЗ у стані алкогольного сп'яніння. Адже саме такі порушення призводять до погіршення стану аварійності та збільшення дорожньо-транспортного травматизму. Варто звернути увагу і на культуру поведінки водіїв на вулично-шляховій мережі: незважаючи на профілактичні заходи, що постійно проводить Державтоінспекція, багато хто дозволяє собі сідати за кермо "під градусом". Щодня працівники ВДАІ виявляють таких громадян, намагаючись запобігти потенційним аваріям (за І квартал ц.р. - 63). До речі, згідно з законопроектом, що пропонує істотне підвищення штрафів, охочий їздити напідпитку першого разу викладе 2040-2250 грн. або позбавиться права керувати транспортними засобами на кілька років.
Сергій СВІНЦІОНІК,
начальник ВДАІ з обслуговування адмінтериторії Сарненського району та автомобільно-технічної інспекції УДАІ УМВС України в Рівненській області.