Back to top

Микола ДОБРИДНІК: «Проблеми району маємо вирішувати спільно»

(Звітна доповідь голови районної ради про діяльність за період з травня 2007 по червень 2008 рр.)

У відповідності до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» голова ради повинен звітувати перед радою про свою діяльність не менше одного разу в рік. Аналізуючи роботу з виконання покладених на мене повноважень за пері-од з травня 2007 по червень 2008 рр., зазначу, що діяльність районної ради проводилась у межах, визначених Конституцією, законами України, відповідно до нормативно-правових актів і регламенту ради.

Депутатський корпус нашого представницького органу налічує 66 депутатів, що представляють інтереси виборців 22 адміністративно-територіальних одиниць району. Відповідно до рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 236 визнано повноваження депутата Михайла Чижа. У районній раді нині створені та діють чотири депутатських фракції: «Наша Україна», ВО «Батьківщина»-«Блок Юлії Тимошенко», «Українська Народна Партія», «Блок Литвина» та депутатська група Партії регіонів і Со-ціалістичної партії України. Упродовж звітного періоду зареєстровано 89 депутатських звернень, з них: 78 подали депутати від фракції ВО «Батьківщина»-«Блок Юлії Тимошенко»; 8 – від фракції «Наша Україна», 2 – від фракції «Українська Народна Партія», 1 звернення – від групи Партія регіонів і Соціалістична партія України. Крім того, надійшли вісім депутатських запитів. Питання, висвітлені в депутатських зверненнях і запитах, стосувались багатьох проблем життєдіяльності громади району: фінансування будівництва та ремонту об’єктів соціальної сфери, електрифікації та освітлення вулиць, ремонту та будівництва доріг, газифікації населених пунктів, роботи відділень «Ощадбанку», дотримання чинного законодавства районними установами й організаціями, ін. За депутатськими запитами були прийняті відповідні рішення районної ради, наразі всі вісім знято з контролю як такі, що виконані.

Прийом громадян голова ради, працівники виконавчого апарату проводять кожного робочого дня. Так, з 1.05.2006 по 1.05.2007 рр. на особистому прийомі в голови районної ради побували 1956 громадян, надійшло 561 письмове та 53 колективних звернень. Для порівняння: з 1.05.2007 по 1.06.2008 рр. відповідно 2534 громадянина, 639 і 82 звернення. Здебільшого виборці піднімають питання соціального захисту та пенсійного забезпечення населення, функціонування закладів охорони здоров’я, освіти та культури, земельних відносин, ремонту доріг, електрифікації вулиць, підтоплення населених пунктів, ремонту ліній електропередач та ін. Звернення розглядаємо у встановлений чинним законодавством строк, а згодом інформуємо громадян у письмовій формі. Проте зазначу, що більшості з них можна було б уникнути, якби на місцях більш ретельно ставились до їх роз-гляду. Тому закликаю керівників приділяти особливу увагу організації роботи підконтрольних працівників і особливо зі зверненнями громадян. Укотре наголошую на тому, що кожен, хто сьогодні працює на державній службі, повинен усвідомити, що саме громадяни, які щодня звертаються, є нашими роботодавцями, саме для вирішення їхніх проблемних питань створені посади, на яких працюємо.

Упродовж звітного періоду разом із виконавчим апаратом райради та представниками депутатського корпусу здійснювали регулярні виїзди на території сільських, селищних рад з метою ознайомлення зі станом освоєння коштів, передбачених у районному бюджеті на будівництво та реконструкцію об’єктів. Завдяки такому, свого роду, контролю вдалось уникнути багатьох зловживань, що стосувались термінів виконання робіт і їх якості, об’ємів і витрат. Адже, провівши аналіз, виявили, що вартість тих самих робіт чомусь в одній будівельній організації вдвічі, а то й втричі дорожча, ніж в іншій. Гадаю, таку ганебну практику час рішуче та без зволікань припинити, потрібно економити кошти платників податків. Крім того, треба встановити жорсткий контроль за якістю виконання робіт у бюджетних установах району, адже оплачуються вони за європейськими цінами, а якість, подекуди, як у довоєнні роки.

У квітні-травні 2008 року проводив особистий прийом громадян за місцем проживання. До такого кроку спонукало те, що не всі можуть дозволити собі потрапити до райцентру, а проблемних питань вистачає в кожного. Загалом на цьому прийомі побували 538 виборців, надійшло 358 колективних і особистих звернень, за результатами яких направлено 303 листи, деякі питання вдалось вирішити одразу. На численні листи нині вже надійшли відповіді щодо позитивного вирішення проблем. Разом з тим, на мій погляд, така кількість звернень є серйозним сигналом, роботи в районі дуже багато, тому в кожного посадовця органу місцевого самоврядування чи виконавчої влади повинен бути чіткий план дій щодо вирішення першочергових питань громадського значення. Окремо хочу подякувати тим депутатам, які разом зі мною проводили прийом громадян. Це В.В. Павонський (Степанська селищна), Т.М. Боровик (Костянтинівська), М.І. Добридник (Кричильська), В.П. Слободянюк, П.О. Гольонко (Коростська та Великовербченська), А.І. Мичка (Немовицька), В.А. Соломка (Тутовицька), М.А. Костецький (Стрільська та Любиковицька сільські), Р.П. Серпенінов, В.Ф. Босий (Сарненська міська ради).

Що стосується прийому громадян депутатами, то нагадаю, що за кожною селищною, сільською, міською радами свого часу були закріплені по декілька представників депутатського корпусу районної ради. Та впродовж останнього року робота в цьому напрямку дещо послабилась. Відповідно до ст.16 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради періодично, але не менше одного разу на рік, зобов’язаний звітувати про свою роботу перед виборцями. Однак лише дев’ятеро обранців громади подали інформацію про проведені звіти. Разом з тим, численна кількість депутатів активно долучаються до вирішення проблемних питань територіальних громад, за якими їх закріплено. Результатом такої діяльності є депутатські звернення та запити, протокольні доручення, прийняті на сесіях районної ради. А ще немало депутатів особисто виступають меценатами найрізноманітніших районних заходів і надають матеріальну допомогу малозабезпеченим громадянам. Найактивніших представників депутатського корпусу в грудні 2007 року відзначили на урочистостях з нагоди святкування Дня місцевого самоврядування. Щиро сподіваюсь, що впродовж 2008 року число таких депутатів значно поповниться.

Сесійна діяльність

Відповідно до частини 1 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рада проводить свою роботу сесійно, сесія складається з пленарних засідань, а також постійних комісій. Робота ради у звітний період проводилась планово і фактично все намічене виконано в повному обсязі. За звітний період провели 9 сесій, на яких розглянули 226 питань. Під час сесійних засідань прийняли низку важливих для розвитку району програм; за-слухали звіти голів районної ради та райдержадміністрації; постійних комісій райради; начальників відділів РДА, керівників окремих установ про виконання районних цільових програм, а також районних комунальних підприємств про їх діяльність.

Надано низку попередніх погоджень на отримання спеціальних дозволів на користування надрами. З усіма потенційними інвесторами провели переговори щодо розвитку їхнього виробництва на Сарненщині та вкладання ними коштів у розвиток соціальної сфери. За умови функціонування підприємств вони погодились взяти на себе певні соціальні навантаження за місцем розташування виробництва, спрямувати певну суму коштів на потреби району.

Активність районної ради є наслідком роботи депутатів, постійних комісій, президії та виконавчого апарату, що відповідально ставилися до підготовки планових та інших питань, які пропонувалися для розгляду на сесіях. Се-сійна діяльність, як і всі інші заходи, організовується згідно із затвердженими депутатами піврічними планами. До підготовки питань, внесених на сесію, залучались депутати, профільні постійні комісії, виконавчий апарат районної ради, представники управлінь і відділів райдержадміністрації.

Районна рада приділяла відповідну увагу контролю за виконанням районного бюджету у 2007 році, звіт про виконання якого заслухали та затвердили на одній із сесій. Що стосується прийняття районного бюджету на 2008 рік, то всі ви знаєте і пам’ятаєте, як відбувався цей процес. Маємо те, що маємо, але на майбутнє просив би депутатів активніше долучатись до процесу формування найважливішого фінансового документа району, відстоювати перш за все позицію громади, яку представляєте. Прошу райдержадміністрацію задля запобігання таких суперечок, які мали цьогоріч, при внесенні змін до районного бюджету-2008, формуванні його на 2009 рік обов’язково долучати до цього процесу депутатів районної ради. Більшість з них, як зазначив раніше, надсилають багато звернень стосовно фінансування об’єктів соціальної сфери. Причому, часто спілкуючись з представниками громади району, виїжджаючи безпосередньо на місця, володіють ситуацією та подають слушні пропозиції стосовно першочерговості фінансування.

Щодо пропозицій до районного бюджету, висловлених мною особисто, депутатами ради спільно з районною державною адміністрацією було виділено: 300 тис. грн. – на придбання спортінвентарю, який нині має фактично кожен Будинок культури чи сільський клуб району, завдяки чому діти й підлітки з користю для здоров’я організовують своє дозвілля; 15 тис. грн. – на проведення спортивних змагань ДЮСШ ФСТ «Колос», 20 тис. грн. – на придбання спортінвентарю; 400 тис. грн. – на придбання приміщення контори ПМК-177 під ЗОШ І-ІІ ст. смт. Клесів; 2 тис. грн. - на виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт дитячого дошкільного навчального закладу с. Карпилівка; 10,6 тис. грн. - на виготовлення ПКД і ремонт покрівлі ЗОШ І ст. с. Дубки; 100 тис. грн. - на реконструкцію старого приміщення Будинку культури смт. Клесів; 100 тис. грн. - на проведення спортивних заходів ФК «Маяк»; 50 тис. грн. – БК «Сарни»; 10 тис. грн. – районній федерації футболу; 10 тис. грн. – районній федерації волейболу.
Не всі пропозиції були враховані, але на це були об’єктивні причини. Нині є розуміння того, що проблеми маємо вирішувати спільно. Є надія, що робота всіх гілок влади в районі буде спрямована на це.

Постійні комісії районної ради

Діяльність шести постійних комісій районної ради здійснювалась відповідно до ст. 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та затвердженого Положення про постійні комісії районної ради. Постійні комісії ради брали безпосередньо участь у підготовці та розгляді питань, які вносились на розгляд сесій ради. Крім цього, вивчали та розглядали звернення підприємств, установ, організацій, а також депутатські звернення.

За звітний період провели 9 спільних засідань постійних комісій із розгляду сесійних питань. Крім того, проводили окремі засідання з розгляду як сесійних, так і планових питань. Зазначу, що в порівнянні з відповідним періодом минулого року робота постійних комісій стала менш активною.

Постійна комісія з питань бюджету, фінансів і соціального захисту населення

Упродовж звітного періоду комісія провела шість засідань, на яких розглянула дев’ять питань. У міжсесійний період, за дорученням ради, розглядала питання щодо перерозподілу бюджетних призначень у межах загального обсягу головних розпорядників коштів, також погоджувала пропоновані райдержадміністрацією зміни до доходів і видатків районного бюджету за рахунок міжбюджетних трансферів з державного бюджету відповідно до законодавчих актів.

Постійна комісія з економічних питань і комунальної власності районної ради

Упродовж звітного періоду комісія провела 7 окремих засідань, на яких розглянула 45 питань, що належать до її компетенції. Розглядала також доручення голови районної ради, зокрема:

1. Лист № 01/12-867 від 13.08.2007 року щодо вивчення питання якості виконаних робіт із будівництва, реконструкції та капітальних ремонтів об’єктів соціальної сфери, фінансування яких передбачено районним бюджетом 2007 року. Комісія прийняла протокольне рішення оглянути такі об’єкти: хірургічне відділення центральної районної лікарні; Будинок культури с. Одринки; лікарську амбулаторію загальної практики сімейної медицини с. Кричильськ; школу с. Поляна; об’єкти будівництва в Коростській сільській раді.

2. Лист № 01/21-1192 від 20.11.2007 року щодо здійснення виїзного засідання комісії до приміщення кінотеатру «Полісся», вул. Привокзальна, 31, м. Сарни. Комісія прийняла протокольне рішення: рекомендувати голові районної ради звернутися до суду з позовною заявою про усунення перешкод, які чинить орендар В.М. Волощук, у користуванні майном спільної власності територіальних громад ра-йону, а саме кінотеатру «Полісся», що розташований за адресою: м. Сарни, вул. Привокзальна, 31, на підставі свідоцтва про право власності.

3. Лист № 01/21-148 від 28.01.2008 року щодо прийняття участі в засіданнях тендерних комітетів розпорядників коштів районного бюджету та здійснення контрольних функцій за використанням коштів районного бюджету на 2008 рік. Комісія прийняла протокольне рішення: рекомендувати виконавчому апарату ра-йонної ради завчасно інформувати голів постій-них комісій районної ради про заплановані торги згідно із Законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».

З метою виконання Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду й орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад району, що затверджена рішенням районної ради від 20 вересня 2007 року № 245, постійна комісія погоджує укладені договори оренди майна та надає згоду на право оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад району. За звітний пері-од погодила 11 таких договорів відповідно до згаданої Методики та Типового договору оренди майна спільної власності територіальних громад Сарненського району (рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 250), надала згоду на право оренди майна спільної власності територіальних громад району 8 фізичним та юридичним особам з наступним контролем за процесом укладання договору оренди.

2 квітня 2008 року відбулося розширене засідання постійної комісії за участю голови ра-йонної ради, керівників районних комунальних підприємств і балансоутримувачів майна спільної власності територіальних громад ра-йону. Основною його метою було з’ясувати проблеми та перспективи розвитку районних комунальних підприємств; визначити перелік об’єктів спільної власності територіальних громад району, що не задіяні в процесі суспільної діяльності з метою проведення конкурсу на право оренди, а також ефективного використання нерухомого майна, що вже орендується.
За результатами засідання постійна комісія рекомендувала: керівникам районних комунальних підприємств розробити та подати до районної ради фінансово-економічні плани підприємств на 2008 рік; керівникам підприємств, які зараз не мають затверджених у новій редакції статутів – розробити проекти та подати їх на розгляд сесії районної ради; погодити перелік незадіяного в процесі сус-пільної діяльності нерухомого майна спільної власності територіальних громад району, що може бути передане в оренду на конкурсних засадах; балансоутримувачам майна спільної власності територіальних громад району забезпечити проведення конкурсу на право оренди нерухомого майна згідно з рішенням районної ради від 20 вересня 2007 року № 250, а також забезпечити виконання Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду й орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад району в частині перегляду розміру орендної плати.

Вищезазначені рекомендації постійної комісії надіслали керівникам районних комунальних підприємств і балансоутримувачам майна спільної власності територіальних громад району до реагування та належного виконання. У рекомендаціях визначені чіткі терміни виконання.

Постійна комісія з питань агропромислового комплексу, земельних ресурсів і соціального розвитку села

За звітний період комісія провела 4 планові засідання, на яких розглянула 28 питань, з них 7 планових, інші - за розглядом листів і звернень. Основний критерій її роботи - досконале вивчення питань, ознайомлення з проблемами з виїздом на місця, а також контроль за прийнятими рішеннями районної ради та рекомендаціями комісії. Комісія неодноразово порушувала питання про стан забезпечення випасами громадської худоби населення територіальних громад району. Зібрано інформацію та проведений аналіз наявності та стану громадських пасовищ у всіх радах району, відповідно були прийняті рекомендації постій-ної комісії. Оскільки це питання неможливо вирішити тільки силами сільських рад, у грудні 2007 року районна рада затвердила Програму покращання громадських пасовищ на 2008-2015 роки. Розглянули також питання «Про фінансово-господарську діяльність сільгосппід-приємств району, ефективність їх господарювання». Прийняті відповідні рекомендації.

За дорученням голови районної ради вивчалось (з виїздом на місце) питання затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка передається в оренду приватному підприємцю О.П. Бежнюку. Відповідні рекомендації враховані при прийнятті рішення на сесії ради. Комісія провела виїзне засідання з розгляду питання «Про фінансово-господарську діяльність ТзОВ «Діброва Агро», ефективність господарювання та перспективи розвитку». Воно виникло в порядку контролю щодо ефективності використання орендованих площ з метою погодження продовження терміну оренди, оскі-льки при прийнятті рішення районної ради були враховані рекомендації комісії щодо обмеження терміну оренди земельної ділянки ТзОВ «Діброва Агро» до 5 років. З цього приводу є звернення нового власника товариства, на останньому засіданні комісія прийняла рекомендації щодо перегляду терміну оренди земельної ділянки на сорок дев’ять років. Питання перебуває на контролі комісії.

Також розглянули звернення фермерського господарства «Немо» щодо надання фінансової допомоги з придбання комплектуючих для виготовлення системи геометрального опалення. Ознайомившись з наданими матеріалами, комісія відзначила, що запропонована технологія заслуговує на увагу, але потребує більш детальної інформації щодо вартості її впровадження та економічної ефективності. Було рекомендовано райдержадміністрації вивчити це питання та врахувати можливість застосування її в районі, включивши до комплексної програми з енергозбереження на пері-од 2004-2010 років.

Комісія постійно працює над розглядом питань щодо надання погоджень на передачу земельних ділянок в оренду, зміни меж населених пунктів, погодження надання спеціального дозволу на користування надрами й ін.

Постійна комісія з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи

Головні питання, що вивчала комісія з травня 2007 по червень 2008 року: «Про хід виконання рішення районної ради № 337 від 22 квітня 2005 року «Про районну програму «Цукровий діабет» на 2005-2007 роки». Прийнято відповідні рекомендації комісії № 7-1 від 11.05.2007 року, які були направлені в РДА. Проведено виїзне засідання на базі Клесівської міської лікарні щодо вивчення питання організації роботи закладу, його фінансування та використання чорнобильських коштів.

Прийнято відповідні рекомендації комісії № 9-1 від 16.11.2007 року, виконання яких перебувають на контролі. Для усунення будівельних недоліків, які були виявлені, направили відповідне звернення в управління капітального будівництва обласної державної адміністрації. До того ж, адміністрація центральної районної лікарні вжила низку заходів, у тому числі спеціальна комісія виїжджала в Клесівську міську лікарню, про що повідомлено в письмовій формі (лист ЦРЛ № 4 від 2.01.2008 р., який розглянуто на засіданні комісії 14 березня 2008 р., та лист відділу охорони здоров’я РДА № 01-05/23 від 07.04.2008 р.).

За пропозицією постійної комісії з питань охорони здоров’я, материнства і дитинства та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи на 20 сесії прийняли звернення депутатів районної ради до колег із міської ради щодо реконструкції механічного цеху термічної обробки цинком металевих конструкцій ТзОВ «Сарненський завод високовольтних опор». У зверненні мова йде про проведення місцевого референдуму з порушеного питання.

У комісію надійшли інформації ЦРЛ від 31.03.2008 р. № 275 та відділу охорони здоров’я РДА від 2.04.2008 р. № 01-05/16 про роботу дільничної лікарні в селі Тинне, оскільки на перше півріччя 2008 р. було заплановане виїзне засідання щодо вивчення питання організації роботи закладу, його фінансування та використання чорнобильських коштів. Крім того, комісія отримала окремі доручення голови районної ради, зокрема щодо вивчення питання виконання законів України в галузі охорони здоров’я Сарненською ЦРЛ, а саме законності прийняття тимчасових працівників у розрізі лікарень, амбулаторій і ФАПів.

Постійна комісія з питань місцевого самоврядування, депутатської діяльності та законності

За звітний період відбулося 4 засідання постійної комісії районної ради з питань місцевого самоврядування, депутатської діяльності та законності, на яких розглянули 9 питань, за результатами розгляду яких прийнято 1 рішення та 5 рекомендацій.
Досить ефективним був розгляд питання щодо порушення гарантованих державою прав на приватизацію житла в будинках Соснівського мікрорайону с. Клесів із залученням до розгляду цієї справи керівництва ЗАТ «Соснівський гранкар’єр» і представників прокуратури Сарненського району. Після засідання комісії прокуратура внесла подання клесівському селищному голові В.О. Шіпку щодо усунення виявлених порушень і прийняття житлового фонду в комунальну власність ради.

Члени комісії розробили проект рішення, який знайшов підтримку серед депутатського корпусу на сесії районної ради 30.09.2007 р. «Про надання газетних площ і радіоефіру депутатам районної ради у 2007-2008 роках».

Постійна комісія з питань освіти, культури й духовності, молоді та спорту

Упродовж звітного періоду постійна комісія районної ради провела 2 окремих засідання, на яких розглянули 5 питань, що належать до її компетенції. На засіданнях також розглядали доручення голови районної ради, зокрема лист № 0/19-376 від 05.04.2007 року щодо додержання вимог законів та інших нормативно-правових актів у галузі освіти на території району. Вирішили створити робочі групи з числа членів постійної комісії із залученням членів інших постійних комісій ради, які є фахівцями у сфері освіти, для вивчення цього питання з ви-їздом в установи освіти району.

За звітний період голови постійних комісій з питань освіти, культури й духовності, молоді та спорту; з економічних питань і комунальної власності прозвітували про роботу постійних комісій. Звіти голів ще чотирьох постійних комісій плануємо заслухати до завершення року.

Президія районної ради

Робота президії проводиться на засадах «Положення про Президію районної ради». До її складу входять голова районної ради та його заступник, шість голів постійних комісій, а також троє керівників діючих у раді депутатських фракцій.
За період з травня 2007 по червень 2008 рр. провели 6 засідань, на яких розглянули 14 питань й прийняли 10 рішень, одне з яких включало пропозиції до районного бюджету на 2008 рік. Інші рішення президії стосувались погодження дати проведення сесій, їх порядку денного, спільних засідань постійних комісій.

Співпраця з міською, селищними та сільськими радами

Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада представляє спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міста, координуючи й узгоджуючи спільні дії, надає систематичну методичну та практичну допомогу. Упродовж звітного періоду проводились робочі поїздки із залученням депутатів і спеціалістів виконавчого апарату райради по територіях селищних і сільських рад, під час яких проходило спілкування та обмін досвідом виконавчого апарату та депутатів відповідних рад з районними колегами. Приємно відзначити, що з головами сільських і селищних рад налагоджено співпрацю, чому посприяли робочі поїздки та прийом громадян на місцях. Вагомим досягненням, на мій погляд, є і те, що, вирішуючи проблеми громади, голови місцевих рад постійно звертаються за підтримкою. Крім того, виконавчий апарат районної ради постійно проводить моніторинг проведення сесій сільських і селищних рад, здійснює аналіз їх протоколів.

Виконавчий апарат районної ради

Складовою частиною роботи районної ради є робота виконавчого апарату, працівники якого здійснюють інформаційно-аналітичне, методичне забезпечення діяльності ради, постійних комісій, президії, депутатів, готують проекти рішень, матеріали сесійних засідань. Робота виконавчого апарату є надзвичайно активною з усіх напрямків діяльності. Особливо хочу відзначити професіоналізм його працівників під час особистого прийому громадян за місцем проживання. З усіх проблемних питань, з якими звертались представники громади району, були професійно підготовлені листи та звернення як до керівників районних установ та організацій, так і Верховної Ради та Кабінету Міністрів України з питань, що потребують загальнодержавного вирішення.

Виконавчий апарат районної ради у звітному періоді розглянув листи Верховної Ради України, центральних органів влади та надав пропозиції до: 1) проекту Концепції державної регіональної політики (підтримано); 2) стратегії модернізації системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування (підтримано); 3) проекту Закону України «Про місцеві податки і збори»:

1. Враховуючи світовий досвід щодо вирішення певних питань місцевої громади шляхом прийняття рішення щодо запровадження певного збору або податку, вважаємо пропозицію статті 3 проекту заборонити встановлення місцевим органам влади місцевих податків і зборів, не визначених цим законом, передчасною. Наприклад, для будівництва навчального закладу в місті громада запроваджує на певний період податок з продажу, й таке рішення дозволяє прискорити фінансування будівництва важливого для мешканців цього міста об’-єкта. Водночас варто було б у законі чітко визначити, в яких випадках місцеві органи можуть приймати рішення щодо встановлення певного податку або збору. Це відповідає вимогам статті 143 Конституції України, якою передбачено, що органи місцевого самоврядування «встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону». Крім того, відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», самооподаткування є формою залучення на добровільній основі за рішенням зборів громадян за місцем проживання коштів населення відповідної території для фінансування разових цільових заходів соціально-побутового характеру.

Враховуючи обмеженість штатної чисельності органів місцевого самоврядування в селах і селищах, нестачу кваліфікованих кадрів, пропонуємо пункт 2.6. статті 2 Законопроекту доповнити новим реченням такого змісту: «Центральний орган Державної податкової служби України затверджує типові положення про порядок справляння кожного з місцевих податків і зборів»;

4) проекту Закону України «Про внесення змін до Конституції України щодо удосконалення системи місцевого самоврядування» - запропоновано частини 2, 4 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Законопроекту викласти в новій редакції, встановивши нові строки утворення виконавчих органів районних й обласних рад і ліквідації районних державних адміністрацій;

5) проекту Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування - запропоновано відхилити зазначений законопроект з мотивів його невідповідності Конституції України, оскільки нею не передбачено обов’язку органів і посадових осіб місцевого самоврядування здійснювати державну реєстрацію нормативно-правових актів, які вони приймають. Натомість статтею 117 Основного Закону передбачено таку реєстрацію лише нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;

6) Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в частині формування типових штатів органів місцевого самоврядування - вважаємо, що без чіткого розмежування на законодавчому рівні повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій неможливо уникнути дублювання їх функцій, а відтак запропонувати досконалу структуру апарату й виконавчих органів рад. Тим часом пропонуємо чисельність виконавчого апарату районної ради визначати з урахуванням кількості населення, територіальних громад, чисельності депутатів, економічного потенціалу регіону з урахуванням регіональних особливостей діяльності органів місцевого самоврядування. Наприклад, вказана особливість полягає в тому, що відповідно до Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», район перебуває в зоні екологічної катастрофи, а органи місцевого самоврядування здійснюють делеговані державою функції з реалізації вказаного закону;

7) проекту Концепції реформи адміністративно-територіального устрою в Україні:

1. З метою запровадження принципу повсюдності місцевого самоврядування розпочати реформу прийняттям і реалізацією Закону України «Про внесення змін до Конституції України щодо удосконалення системи місцевого самоврядування», яким пропонується утворення виконавчих органів районних й обласних рад і ліквідація районних державних адміністрацій. Реалізація вказаної пропозиції дасть можливість не здійснювати перерозподіл повноважень між органами місцевого самоврядування та місцевими державними адміністраціями, надасть можливість новоствореному органу взяти активну участь у здійсненні реформи на підпорядкованій території.

2. Не може бути підтримана пропозиція надання місцевим державним адміністраціям контрольних повноважень за діяльністю органів місцевого самоврядування, оскільки такі повноваження можуть здійснюватися органами виконавчої влади виключно в межах, передбачених Конституцією України, і лише з питань здійснення органами місцевого самоврядування повноважень органів виконавчої влади.

Положення Концепції щодо рівня дотаційності адміністративно-територіальної одиниці викласти в редакції: «рівень дотаційності адміністративно-територіальної одиниці не повинен бути, як правило, понад 50%». Вказана поправка усуне категоричність і надасть право у виключних випадках приймати рішення про збільшений рівень надання дотацій, а відтак і про збереження окремих територіальних громад.

Окремо було порушено низку питань, що стосуються соціально-економічного розвитку району та поліпшення життя його громадян, зокрема:

1. З метою визначення наявності та стану корисних копалин на території району, задля залучення інвестицій було направлено відповідне звернення до Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, яким надано інформацію про стан мінерально-сировинної бази району.

2. Направлено звернення до Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та в справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи щодо виділення коштів для забезпечення житлом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в Сарненському районі. Відповідь міністерства є позитивною, цього року для придбання вищевказаного житла в Рівненській області передбачено виділити майже 7508 тис. грн. Враховуючи той факт, що насамперед закуповується готове житло, районна рада вивчає наявність такого житла на території району, щоб подати свої пропозиції щодо виділення частини цих коштів для Сарненщини.

3. До Сарненського районного управління юстиції та Міністерства юстиції України було направлено звернення стосовно розширення штатної чисельності державних нотаріусів на території району. На сьогоднішній день на розгляді Верховної Ради України перебуває законопроект, прийняття якого дозволить і приватним нотаріусам надавати фактично ті ж послуги, що надають державні нотаріуси. Це, у свою чергу, сприятиме зменшенню черг до державного нотаріуса, в яких громадяни перебувають по півроку.

4. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій з експлуатації ліній електропередач у районі, враховуючи численні скарги громадян, направлено лист ЗАТ «Ей-І-Ес Рівнеенерго» щодо отримання схеми ліній електропередач у розрізі населених пунктів району, що були передані після приватизації «Рівнеобл-енерго»; інформації про додаткові лінії електропередач у районі від часу приватизації, що були передані на баланс району електричних мереж; інформації про лінії електропередач у районі, які використовуються в господарській діяльності, причому не взяті на баланс, їх тех-нічний стан.

5. З метою встановлення прийнятної плати за приєднання електроустановок громадян до електричних мереж, що нині становить майже 6 тис. грн., було направлено лист Прем’єр-міністру України Юлії Володимирівні Тимошенко. На сьогодні отримали відповідь Національної комісії регулювання електроенергетики України, в якій зазначено, що створена робоча група з розробки проекту змін до Методики обрахування плати за приєднання електроустановок до електричних мереж і Правил приєднання електроустановок до електричних мереж.

Також хочу зупинити увагу депутатів на роботі відділу з питань комунальної власності виконавчого апарату районної ради, що створений відповідно до рішення райради від 2 квітня 2007 року № 177 «Про структуру та чисельність виконавчого апарату районної ради». Нагадаю, що навколо роботи відповідного відділу точилось немало дискусій, на сьогоднішній день ефективність діяльності відповідного структурного підрозділу є беззаперечною. Відділ з питань комунальної власності разом з постійною комісією районної ради з економічних питань і комунальної власності визначають стратегію розвитку спільної власності територіальних громад району, розробляють і подають на затвердження сесій проекти рішень райради, що стосуються управління об’єктами права комунальної власності. Повноваження з питань управління комунальною власністю покладено на заступника голови ради О.І. Прозапаса, який організовує та проводить робочі наради з керівниками комунальних підприємств, установ і балансоутримувачами майна спільної власності територіальних громад району.

За звітний період найбільш позитивним досягненням у роботі відділу стало затвердження рішенням районної ради від 20 вересня 2007 року № 245 Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду й орендні ставки на нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення) спільної власності територіальних громад району (далі – Методика). Згідно із вказаною Методикою відчутно збільшилися орендні ставки за використання нерухомого майна, що є спільною власністю територіальних громад району. Зокрема згідно з Методикою, затвердженою рішенням районної ради від 15 серпня 2003 року № 154, за використання орендарем нерухомого майна для розміщення офісу орендна ставка була встановлена в розмірі 10%, нині – 20%; для розміщення торговельних об’єктів – 15%, нині – 18%; за інше використання нерухомого майна – 5%, нині – 15% та ін. На підставі Методики розмір орендної плати встановлюється за результатами проведення незалежної (експертної) оцінки. Відтепер нерухоме майно площею до 200 м кв. надається в оренду виключно за погодженням постійної комісії районної ради з економічних питань і комунальної власності, а площею понад 200 м кв. – за згодою районної ради або уповноваженого нею органу у встановленому порядку. Це, у свою чергу, призвело до прозорості використання нерухомого майна спільної власності територіальних громад району та дає можливість прослідкувати, кому й на яких умовах об’єкт здається в оренду.

Також, відповідно до пункту 3 вищевказаного рішення районної ради, орендодавцям майна спільної власності територіальних громад району доручено в місячний термін після введення в дію цього рішення переглянути всі договори оренди майна спільної власності територіальних громад району щодо розміру орендної ставки та внести зміни, уклавши додаткові угоди відповідно до типової, що також затверджена цим рішенням, де ставки орендної плати нижчі від зазначених у ньому. На виконання цієї норми рішення надсилали численні листи за підписом голови районної ради до балансоутримувачів майна спільної власності територіальних громад району, що здають нерухоме майно в оренду, щодо приведення діючих договорів оренди у відповідність до рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 245. У результаті були укладені додаткові угоди до договорів оренди: Сарненською центральною районною лікарнею, відділом освіти райдерж-адміністрації, управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрації; переукладено договір оренди Сарненським стадіоном «Мрія» Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» АПК України. Це призвело до збільшення розміру орендної плати та, відповідно, надходжень до районного бюджету. Зокрема районним бюджетом на 2006 рік було передбачено надходжень від оренди в сумі 6 500 грн. - надійшло 12978,34 грн., у 2007 році, коли управління об’єктами спільної власності територіальних громад району перейшло до районної ради, було передбачено 18,1 тис. грн. - надійшло 25,1 тис. грн., що на 51,71% більше, ніж у попередньому році. У 2008 році за 5 місяців від оренди нерухомого майна спільної власності територіальних громад району надійшло 30512,60 грн.
Сприяючи розвитку бюджетних установ, рішенням районної ради від 18 грудня 2007 року № 309 встановлено розмір орендної плати за оренду приміщень у будівлях за адресою: м. Сарни, вул. Демократична, 46 і Суворова, 8 для установ та організацій, що утримуються за рахунок коштів районного або місцевого бюджетів у розмірі 2% від балансової вартості орендованого майна. Прийняття цього рішення стало позитивним кроком, враховуючи реальний стан фінансування бюджетних установ та організацій, які не в змозі оплачувати оренду приміщень на загальних підставах. Тобто бюджетним установам та організаціям не потрібно проводити незалежну (експертну) оцінку, яка нині досить затратна. На виконання вказаного рішення були переукладені договори оренди координаційним територіальним центром соціального обслуговування малозахищених верств населення та укладені додаткові угоди до договорів оренди управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрації.

Також позитивним стало прийняття рішення районної ради від 20 вересня 2007 року № 250 «Про оренду майна спільної власності територіальних громад району». Згідно з цим рішенням затверджено Порядок проведення конкурсу на право укладання договору оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад району, та Типовий договір оренди майна, що є спільною власністю територіальних громад району. Відповідно до Типового договору переукладені договори оренди Сарненським стадіоном «Мрія» Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» АПК України, координаційним територіальним центром соціального обслуговування малозахищених верств населення; укладаються нові договори на підставі Типового.

З метою забезпечення практичної реалізації вимог нормативних документів щодо утворення в установленому порядку Трудового архіву для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на території району й інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду, наразі постала нагальна потреба у створенні Трудового архіву району. На підставі цього були підготовлені проекти рішень районної ради «Про створення Трудового архіву Сарненського району» та «Про Трудовий архів Сарненського району», з метою вивчення та внесення пропозицій ці проекти були надіслані за підписом голови ради до райдержадміністрації. За наслідками розгляду вказаних проектів райдержадміністрація позитивно оцінила дії районної ради щодо створення Трудового архіву району. Це питання до кінця ще не вирішено, тому перебуває на контролі в районній раді та райдержадміністрації.

Відчутно зросла тенденція розвитку комунальних підприємств спільної власності територіальних громад району, про що свідчать наступні показники: районна дирекція кіновідеомережі до кінця 2007 року погасила заборгованість підприємства, яка становила 16600 грн.; районна газета «Сарненські новини» користується значним попитом, про що свідчать значні тиражі, які коливаються в межах від 8800 до 10500 примірників, періодичність видання – двічі на тиждень; Сарненське радіо має ліцензію на хвильове мовлення та частоту FM; КП «ГПВ АПБ» працює прибутково, зокрема дохід від реалізації робіт у 2007-ому сягає 249,1 тис. грн., що на 30 тис. грн. більше в порівнянні з показниками попереднього року. Також вживаються необхідні дії щодо отримання ліцензії для розширення діяльності підприємства.
Оскільки статути комунальних підприємств переважно не відповідали вимогам чинного законодавства України, за звітний період ці документи затверджені в новій редакції: Сарненського міжшкільного навчально-виробничого комбінату, комунальних підприємств «Сарненське бюро технічної інвентаризації», «Госп-розрахункове проектно-виробниче архітектурно-планувальне бюро», «Інформаційно-комп’ютерний центр», Сарненської редакції районного проводового радіомовлення. Наразі відділ з питань комунальної власності працює над розробленням статутів інших комунальних підприємств.

Укладені додаткові угоди до 2 контрактів із керівниками підприємств, що перебувають у районній комунальній власності, відповідно до яких продовжено термін їх дії. Це, зокрема, з директором КП «ІКЦ» О.А. Мурзою та КП «СБТІ» Р.П. Серпеніновим.

Важливе значення районна рада приділяє питанню ефективного використання комунального майна спільної власності територіальних громад району. З метою посилення контролю за його збереженням і використанням відділ провів інвентаризацію, за наслідками якої прийнято рішення районної ради від 14 березня 2008 року № 373 «Про зміни та доповнення до Переліку об’єктів спільної власності територіальних громад району». Згідно із затвердженим Переліком об’єктів спільної власності терито-ріальних громад району до нього включили 11 комунальних підприємств, 13 закладів, установ освіти, медицини, соціального захисту. Варто відзначити, що до Переліку включені нововиявлені об’єкти, а саме: квартира (вул. Бєлгородська, 68/6); гараж (вул. Демократична, 17); одноповерхова будівля (вул. Леніна, 17а, смт. Клесів). Позитивним у прийнятті цього рішення є те, що згідно з пунктом 3 рішення зобов’язано балансоутримувачів завершити роботу з виготовлення технічних паспортів і свідоцтв про право власності на об’єкти нерухомого майна спільної власності територіальних громад району та закріплення за вказаними об’єктами земельних ділянок із видачею державних актів на право постійного користування землею.

Районна рада прийняла низку рішень щодо приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад району. На даний час відчуженню підлягають 7 об’єктів нерухомості. Здійснюється передприватизаційна підготовка, проводиться та затверджується незалежна (експертна) оцінка.

Варто також відзначити позитивний результат прийняття за ініціативою районної ради рішення від 14 березня 2008 року № 399 «Про Порядок призначення та звільнення з посади керівників підприємств, установ, організацій спільної власності територіальних громад району, що перебувають в управлінні районної ради». Цим рішенням також затверджено Типовий контракт з керівником підприємства, установи, організації спільної власності територіальних громад Сарненського району, що перебувають в управлінні районної ради. З ініціативи районної ради, рішенням від 4 квітня 2008 року № 404 затверджено Порядок відрахування у 2008 році районними комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до загального фонду районного бюджету частини чистого прибутку (доходу). Згідно з цим Порядком районні комунальні унітарні підпри-ємства та їх об’єднання зобов’язані відраховувати до районного бюджету частину чистого прибутку (доходу) в розмірі 15%, що у свою чергу призведе до наповнення районного бюджету.

Враховуючи вищевикладене, відзначу, що управління об’єктами спільної власності територіальних громад району (в частині створення, ліквідації, реорганізації та перепрофілювання підприємств, установ та організацій, призначення і звільнення їх керівників, ведення реєстру об’єктів і майна, що приватизується, організації приватизації, продажу, купівлі, передачі, оренди об’єктів і майна спільної власності територіальних громад району) районною радою, в порівнянні з минулими роками, здійснюється досить послідовно й ефективно. Про що свідчать управлінські заходи посадових осіб районної ради, прийняті рішення, надходження до ра-йонного бюджету й ін.

А ще в районній раді створена та функціонує постійно діюча комісія з питань поновлення прав реабілітованих. До її складу входять голова, його заступник, секретар і члени комісії – всього 11 чоловік. Відповідно до рішення районної ради від 25 липня 2006 року № 42 головою комісії обрано О.І. Прозапаса, заступника голови районної ради. Згідно з Положенням про комісію, що затверджене рішенням районної ради від 22 квітня 2005 року № 353, її головними завданнями є вирішення питань, пов’язаних з поновленням житлових та інших прав громадян, реабілітованих відповідно до Закону України «Про реабілітацію жертв політичних репресій в Україні».

Комісія також розглядає листи, заяви та скарги репресованих осіб або їх родичів із вищезазначених питань. З травня 2007 по червень 2008 рр. на розгляді перебувало 7 письмових звернень громадян, були й усні. З метою вирішення порушених питань комісія підготувала та надіслала відповідні запити в обласні та центральні органи влади України. Також на сьогодні проводиться листування з органами влади Російської Федерації про визнання реабілітованим колишнього жителя села Тинне Сарненського району.

Співпраця із засобами масової інформації

Згідно з Регламентом районна рада та її органи повинні працювати гласно та відкрито. У звітному періоді районна рада прийняла рішення, відповідно до якого депутатам ра-йонної ради для висвітлення інформації щодо їх діяльності надається відповідна газетна площа в районній газеті «Сарненські новини» та радіоефір на районному радіо. Не всі скористались своїм правом, але переважна більшість депутатів є активними дописувачами в районній газеті. Крім того, організаційний відділ регулярно на сторінках районної та обласної преси висвітлює роботу сесій ра-йонної ради, інформацію за наслідками робочих поїздок голови та депутатів, розміщуються вітання депутатам і працівникам виконавчого апарату, а також інформаційні матеріали. На даному етапі проводиться активна робота над наповненням інформаційного сайту районної ради.

Підводячи підсумок, зазначу, що останній рік був нелегкий для кожного з нас. Ми пережили багато непорозумінь разом з виконавчою владою. Причини не в комусь окремо, а в законодавстві, що на сьогоднішній день діє в державі. Нелегко не тільки нам на місцевому рівні, схожа ситуація в усіх районах, областях, у цілому в Україні. Разом з тим, нам вдалось знайти порозуміння, сподіваюсь, що з прийняттям законопроектів, які чітко визначать повноваження органів місцевої влади, налагодимо й співпрацю. Наразі дякую всім, хто, незважаючи на перипетії життя, залишається вірним громаді, яка обрала, вірним совісті й Батьківщині. Щоразу закликаю до співпраці, взаєморозуміння, спільного вирішення проблемних питань громади, а їх немало. Тому зосередимось на поліпшенні життя наших громадян і нехай благословить всіх нас Бог на шляху служіння людям і Батьківщині.

Новини: 

Схожі матеріали

На календарі - зима. Утім, мине небагато часу й на футбольних полях знову завирують спортивні пристрасті. Наразі ж прийшов час підбити підсумки...
Нещодавно в РБК відбулась нарада за участю керівників РДА, сільських і селищних рад, їх депутатів, на якій розглянули виконання Програми соціально-...

Зазвичай по закінченню Всеукраїнського місячника милосердя, по збору продуктів харчування для населення Закарпаття, яке постраждало від повені...

Колектив ДП «Сарненське лісове господарство» переміг у трудовому суперництві серед підприємств і організацій Рівненського обласного управління...
Минулого четверга відбулась колегія райдержадміністрації за підсумками роботи за 2010 рік. У фойє районного Будинку культури було гамірно....