Опубліковано СН
Ці й інші заходи 3 серпня на честь Дня міста пропонують члени правління громадської організації «Наше місто». Кожне свято має бути неповторним, з оригінальними акціями, щоб надовго запам’яталося, здивувало й приємно порадувало
жителів і гостей Сарн у річницю народження райцентру. Про пропозиції «Нашого міста» розповідає його президент, керівник однойменної депутатської групи в міській раді Валентин ЦУПРІЯН.
- На одному із засідань правління громадської організації «Наше місто», підбивши підсумки проведених акцій, повели мову про те, як би відзначити День міста дещо незвично, можливо, навіть із жартом і гумором. На-дійшло чимало варіантів святкування. Зійшлися, зокрема, на таких.
На святі маємо передусім вшанувати заслужених людей, хто удостоєний високих державних нагород і відзнак. Хто творив історію Сарн, прославляв їх справді ударною, творчою, нерідко героїчною працею, здійснив ратний подвиг у роки Другої світової війни в лавах Радянської армії, партизанських загонах, в Українській повстанській армії, польських формуваннях, відбудовував місто, створював економічно міцну державу. Можливо, організувати хід колони на чолі з ветеранами війни, залізничниками (кому, власне, зобов’язані народженням міста), чиї груди прикрашають ордени та медалі. Частину ветеранів, мабуть, доведеться посадити на декілька відкритих УАЗів. Утворити живий коридор по обидва боки дороги від площі Перемоги до місця проведення урочистостей, вручати заслуженим людям квіти. Родичів померлих відомих земляків можна було б запросити в ці колони з їх великими фотопортретами, прізвищами, ім’ям і по батькові, нагородами, короткою довідкою про заслуги. Приміром, запропонувати рідним Героїв Соціалістичної праці Сергія Осокора та Корнія Аврамишина, кавалерів ордена Леніна, найвищої нагороди колишнього Союзу, інших відзнак серед залізничників, лісівників, меліораторів, медиків, учителів, водіїв, хліборобів і тваринників (дослідна станція, колишній колгосп ім. Ватутіна), інших категорій працюючих та учасників Другої світової війни, у т.ч. вояків ОУН-УПА. Усіх цих людей тепло привітати, керівникам міста і району йти разом з ними в колоні, сфотографувати всіх учасників маршу на велике пам’ятне фото. Думається, такий урочистий марш мав би стати традиційним, величальним дійством на честь найзаслуженіших громадян райцентру.
Своєю назвою місто, як відомо, зобов’язане ніби сарнам - диким козам. Сарна, природно, зображена на гербі та прапорі міста. Планується спорудження символічного знаку в міському сквері, в якому, ймовірно, теж буде зображена коза... Чому б не спробувати втілити в життя програму, спрямовану на те, щоб підняти на щит поваги та вшанування домашніх тварин-кіз? Для початку організувати (можливо, на спорткомплексі «Мрія») 3 серпня парад кіз. Провести серед них конкурси на визначення кози-суперзірки (за комплексною оцінкою: вага, ріст, молочна продуктивність, зовнішня привабливість тощо), кози-дерези, кози-грації, кози-модниці, козерогу (краса рогів) та інше. Було б також забавним провести турнір козлів із визначенням козла-твердолоба (умовна назва).
Щоб заохотити громадян, кожному учасникові вручити 30-40 грн. (комусь і на оплату таксі). Господарі демонстрували б здібності своїх підопічних, пошитий власноруч одяг для тварин. Користуючись нагодою, звертаюся до власників кіз. Яка ваша думка з приводу цієї пропозиції? Прошу терміново, до 15 липня, повідомити за телефоном 3-62-91 (з 9-00 до 13-00) про бажання взяти участь у параді й турнірі, свою адресу та телефон. Чекаємо на дзвінки. Готові зустрітися з вами.
Можливо, програмою передбачити дегустацію молока, провести конкурс-огляд рецептів страв з молока, організувати продаж молодих козенят, консультації фахівців з правил догляду за тваринами, створення клубу любителів кіз (чи козячого молока) або навіть громадської організації «Сарненська коза», котра ставитиме за мету розвиток козівництва в місті та районі, задоволення потреб населення в купівлі цілющого молока й інше, створення в регіоні свого роду «козячої столиці». Чому б ні? Одно слово, створювати в місті обстановку мало не обожнювання цих тварин, кращих умов для їх розмноження, затвердження міської чи районної програми розвитку козівництва на найближчі роки та перспективу. А перше дійство-парад, конкурси й турніри надали б святу і оригінальності, і жарту, і розваг.
На це, звичайно, потрібні й кошти. Розраховуємо на підтримку спонсорів. Реквізити громадської організації «Наше місто» такі: р/р № 260033017477 в Ощадбанку м. Рівне, МФО 333368, ЗКПО 35717288. І ще про одне. Члени правління вважають, що маємо постійно шукати можливість привернути до Сарн увагу, заявити про місто з новою силою, щоб у кінцевому рахунку знайти партнерів, щедрих інвесторів, добрих друзів.
Громадська організація «Наше місто» запропонувала деяким суб’єктам господарювання виготовити на День міста величезний поліський сарненський дерун-дерунчик (картопляник, млинець) або найдовшу паляницю хліба з салом чи солодкий рулет, величезний коровай тощо. Поцікавилися, чи є подібний рекорд України (вареник, полтавська галушка добре відомі, найдовший шашлик зареєстрований, у Луцьку проводили свято сала). Вийшло, поки що немає. То чому б не встановити такі рекорди 3 серпня? Реальні можливості для цього ніби є. Варто створити ініціативну групу, розв’язати деякі технічні проблеми виготовлення «рекордсменів», їх урочисту доставку (ритуал) у центр міста, пригощання людей смачними стравами, що за якісними та кількісними показниками відповідають рекорду України або ж навіть претендують на занесення до Книги Гіннесса. В інших містах серед забав проводять конкурси на найшвидше випивання кухля пива, хто має найдовшу косу, вуса, бороду, міс «Осина талія» та інше. Можливо, і на наш День міста щось можна подібне провести.
Звичайно, щоб утілити цей задум, одних пропозицій і побажань громадської організації «Наше місто» замало. Потрібна як організаційна, так і фінансова підтримка. Члени міськвиконкому в цілому схвально поставилися до запропонованих акцій. Сподіваємося на потужну підтримку й жителів райцентру. Давайте до завжди цікавих програм святкування Дня Сарн додамо й нові, а хто чим може допоможе в їх реалізації.
Записав Георгій АЛЕКСАНДРОВИЧ.