Back to top

Районний бюджет затверджено…

P1134004.jpg

Фото Василя Сосюка.

На прийняття головного фінансового документа
району депутатам знадобилося два дні

Верховна Рада України наприкінці минулого року затвердила Державний бюджет України на 2009 рік. Відповідно до статті 77 Бюджетного кодексу України районний бюджет на наступний період затверджується рішенням місцевої ради не пізніше ніж у двотижневий термін після офіційного опублікування Закону. Виконуючи цю норму, відповідно до розпорядження голови районної ради 13 січня 2009 року було скликано перше пленарне засідання двадцять сьомої сесії. На ньому насамперед планували затвердити районний бюджет на 2009 рік. Розуміючи всю відповідальність і важливість цього питання, депутати зібралися практично стовідсотково – у залі впродовж дня працювало 65 із 66 обраних. Проте засідання виявилося не результативним. Полеміка розпочалася вже на спільному засіданні постійних комісій…

Заслухавши повідомлення голови Сарненської районної територіальної виборчої комісії про реєстрацію депутатом районної ради Л.М. Твердого замість того, який вибув, обранці громади спромоглися розглянути тільки перше питання, а саме: заслухали відповіді на раніше підтримані депутатські запити та направили нові на розгляд у відповідні структури. Зокрема представники фракції УНП на чолі з їх керівником клопотали про створення комісії з вивчення доцільності переведення газових котелень на опалення їх дровами як альтернативним місцевим видом палива. Підтримали також запити депутатів В.В. Павонського, М.М. Добридника, П.О. Гольонка щодо виділення коштів на реконструкцію павільйонів дитсадка № 1 у смт. Степань, забезпечення теплового режиму ЗОШ І ст.с. Дворець і вирішення питання зовнішнього освітлення центральних вулиць смт. Степань. Запит депутата В.В. Абрамчука щодо з’ясування обставин ситуації, що склалася на території ліквідованого ВАТ «ПМК-177» у смт. Клесів, підтримали повторно.
Опісля в сесійній залі запанувало протистояння між найбільшими фракціями «Наша Україна» та БЮТ, представники яких висловились за відставку відповідно голови районної ради та його заступника. Домогтися цього, утім, не вдалося, позаяк таємне голосування розчарувало обидві сторони – забракло лише по декілька депутатських голосів. Натомість проект районного бюджету на 2009 рік цього дня навіть не прийняли за основу, оскільки депутати не знайшли спільного бачення щодо його розгляду. Тому, враховуючи звернення голови райдержадміністрації, наступного дня було скликано друге пленарне засідання сесії. Незважаючи на те, що цього разу прибуло значно менше народних обранців, робота їх була більш злагодженою та плідною, хоча також доводилося оголошувати декілька разів перерву для проведення погоджувальних засідань депутатських фракцій і перемовин між керівниками двох гілок влади району.
Позаяк депутати напередодні досконало вивчили питання «Про внесення змін до Положення про Почесну грамоту, Грамоту, Подяку, грошову винагороду та цінний подарунок районної ради», «Про продовження терміну дії висновків про вартість майна спільної власності територіальних громад району», «Про внесення змін до рішення районної ради від 20 листопада 2008 року № 544 «Про ставки єдиного та фіксованого податку для суб’єктів підприємницької діяльності на 2009 рік» і «Про надання в оренду приміщень районній Спілці ветеранів Афганістану», рішення по них прийняли без обговорення та перейшли до розгляду основного питання «Про районний бюджет на 2009 рік». Його проект формувався, виходячи з розрахункових показників, доведених Міністерством фінансів України та вимог постанови Кабінету Міністрів України № 1782.
Загальний обсяг прогнозних надходжень до бюджету району, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів (І кошик), доведено в сумі 33918,4 тис. грн., що на 4,2 відсотка, або 1503,3 тис. грн. менше фактичних надходжень у 2008 році, та на 10,6 відсотка, або 3249,6 тис. грн. більше від доведених Міністерством фінансів України на 2008 рік. Обсяг дохідних джерел, що не враховуються при розрахунку міжбюджетних трансфертів, доведено Мінфіном України в сумі 13520,1 тис. грн. при фактичному надходженні у 2008 році 7950,3 тис. грн.
У цілому обсяг загального фонду районного бюджету з власних доходів визначено в сумі 21293,8 тис. грн. Оскільки власні надходження бюджету району (І кошик доходів) забезпечують лише на 22,4 відсотка потребу видаткової частини з виконання делегованих повноважень, то з держбюджету району надана дотація вирівнювання в сумі 117448,2 тис. грн., що більше на 15924,0 тис. грн., або 15,7% від обсягу наданої дотації у 2008 році. Із загальної суми дотації бюджетам нижчих рівнів спрямовується 15236,6 тис. грн. По спеціальному фонду районного бюджету обсяг власних надходжень обрахований в обсязі 697,2 тис. грн. Бюджет розвитку становитиме 4955,8 тис. грн., з яких 12,3 тис. грн. - за рахунок надходжень від продажу майна комунальної власності та 4943,5 тис. грн. - кошти, одержані із загального фонду бюджету до бюджету розвитку (спеціального фонду). Загалом обсяг районного бюджету по загальному та спеціальному фондах, із врахуванням міжбюджетних трансфертів, депутати затвердили в сумі 144395,0 тис. грн.
Цим же рішенням райрада також затвердила перелік захищених статей видатків загального фонду районного бюджету на 2009 рік за їх економічною структурою відповідно до ст. 27 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»: оплата праці працівників бюджетних установ і нарахування на заробітну плату; придбання медикаментів і перев’язувальних матеріалів; забезпечення продуктами харчування; оплата комунальних послуг та енергоносіїв; виплата процентів за державним боргом; трансферти населенню та місцевим бюджетам. Обсяг резервного фонду встановили в сумі 650,0 тис. гривень. Також у складі видатків затвердили кошти на реалізацію державних і регіональних галузевих програм на загальну суму 100,0 тис. грн.
При формуванні бюджету по видатках як у цілому по району, так і по районному бюджету виконано вимоги ст. 55 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік». Так, на утримання закладів соціально-культурної сфери передбачено 114305,8 тис. грн, або 92,6% від загального обсягу. Розрахунковими показниками Міністерства фінансів на 2009 рік на утримання установ освіти Сарненського району доведено 99723,0 тис. грн. Відповідно до бюджетного запиту відділу освіти райдержадміністрації розрахований проект у сумі 75780,6 тис. грн. Зменшення вказаних асигнувань обумовлено недостатністю коштів на утримання дошкільних навчальних закладів, установ охорони здоров’я, закладів культури, соціальної служби молоді, утримання ДЮСШ.
При обрахунку фонду оплати праці на 2009 рік передбачені видатки на реалізацію статті 57 Закону України «Про освіту», а саме: надбавка за вислугу років в сумі 5568,2 тис. грн. (ДЮСШ - 44,3 тис. грн.) і матеріальна допомога на оздоровлення при наданні щорічної відпустки педпрацівникам – 2045,8 тис. грн. (ДЮСШ – 19,8 тис. грн.) - у повному обсязі, а щорічна грошова винагорода за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків – 1022,9 тис. грн. (ДЮСШ – 9,9 тис. грн.) - у розмірі 50% посадового окладу. Крім того, у фонді оплати праці враховано кошти на виплату матеріальної допомоги при наданні щорічної відпустки спеціалістам і робітникам у сумі 576,2 тис. грн.; на виконання п. 4.2 наказу Міністерства освіти й науки України від 26.09.2005 року № 557 «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» зі змінами та доповненнями в частині встановлення надбавок працівникам за складність і напруженість у роботі – 329,9 тис. грн. (педпрацівникам, учні яких є призерами районних та обласних олімпіад, МАН (30% від окладу) - 194,0 тис. грн. та іншим працівникам (25 % від окладу) - 135,9 тис. грн.); на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 року № 1096 «Про встановлення розміру доплат за окремі види педагогічної діяльності» зі змінами та доповненнями – 4306,3 тис. грн. (за класне керівництво - 2330,7 тис. грн., перевірку зошитів - 1512,3 тис. грн., завідування кабінетами - 393,2 тис. грн., майстернями - 70,1 тис. грн.); на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 20.01.2007 року № 643 «Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки» - 39,5 тис. грн. У цілому на 2009 рік на заробітну плату з нарахуваннями працівникам установ відділу освіти райдержадміністрації передбачено 61352,9 тис. грн.
На утримання закладів охорони здоров’я району передбачено 38043,5 тис. грн., тобто на 8493,9 тис. грн. більше розрахункових показників Міністерства фінансів, установ, що фінансуються з районного бюджету, - 32112,1 тис. грн. Зарплата обрахована, виходячи зі штатної чисельності працівників і враховуючи поетапне введення мінімальної заробітної плати. При цьому враховувалася оплата праці на заміщення тимчасово відсутніх працівників у сумі 577,1 тис. грн., одноразова допомога на оздоровлення – 1091,0 тис. грн., оплата праці лікарям-консультантам сан-авіації - 10,0 тис. грн. та індексація на заробітну плату – 134,8 тис. грн. Фонд оплати праці становить 24413,3 тис. грн.
Кошти на медикаменти по ЦРЛ (код 1132) затверджені в сумі 616,4 тис. грн., зокрема: на 1 ліжко/день стаціонару - 2,5 грн., денного стаці-онару - 1,5 грн., реанімаційного відділення –25 грн. і для ветеранів Великої Вітчизняної війни (згідно з постановою КМУ від 26.04.2007 року № 680) - 50 грн. Загалом 40,0 тис. грн. Видатки на продукти харчування обраховувалися, виходячи з вартості 1 ліжко/дня, - 3,0 грн., згідно з планом ліжко/днів стаціонару та коштів на спецхарчування, які передбачені в сумі 35,3 тис. грн., і становлять (по коду 1133) 676,9 тис. грн. Виділені також кошти на обов’язкове особисте страхування членів добровільних пожежних дружин і медичних працівників (бригад швидкої допомоги; від СНІДу) - (код 1343) - у сумі 6,7 тис. грн.
На утримання установ культури району передбачено видатки в сумі 9425,6 тис. грн., у т.ч. тих, що фінансуються з районного бюджету, – 6413,1 тис. грн. і бюджетів місцевого самоврядування – 3012,5 тис. грн. Між іншим, розрахунковими показниками МФУ району доведено 7552,9 тис. грн., тобто видатки збільшені на 1872,7 тис. грн., або 24,7%. При обрахунку фонду оплати праці на 2009 рік передбачені видатки на реалізацію статті 57 Закону України «Про освіту», а саме: надбавка за вислугу років, матеріальна допомога на оздоровлення при наданні щорічної відпустки педагогічним працівникам дитячих музичних шкіл - у повному обсязі, а щорічна грошова винагорода за сумлінну працю, на виконання постанови Кабінету Міністрів від 22.01.2005 року № 84, зразкове виконання службових обов’язків - у розмірі 50% від посадового окладу. Крім того, у фонді оплати праці враховано кошти на виплату за вислугу років бібліотекарям. У цілому на виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам установ культури, що фінансуються з районного бюджету, передбачено 5701,8 тис. грн.
Відповідно до фінансового нормативу бюджетної забезпеченості видатків на утримання органів місцевого самоврядування району, визначеного згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2001 року № 1195, передбачено обсяг у сумі 4692,0 тис. грн., що на 661,4 тис. грн. менше від доведених показників на 2008 рік і на 3883,1 тис. грн. - від уточненого плану по цій галузі, або на 45,3%. Оскільки доведені показники не в повному обсязі забезпечують потребу в коштах на утримання органів місцевого самоврядування, ще було додатково залучено 802,3 тис. грн. Поряд з тим, мабуть, це єдина бюджетна галузь у районі, де відбудеться суттєве зниження оплати праці.
Обсяг видатків Сарненському району на соціальний захист і соціальне забезпечення доведений МФУ на 2009 рік у сумі 2124,4 тис. грн., з них: на утримання координаційного територіального центру - 1968,1 тис. грн., молодіжні програми – 156,3 тис. грн. Видатки координаційного територіального центру обраховані в сумі 2505,8 тис. грн., з них: на ви-плату заробітної плати працівникам з урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення – 2112,7 тис. грн., оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 86,0 тис. грн., придбання продуктів харчування – 269,0 тис. грн., медикаментів - 6,6 тис. грн. На утримання центру СССДМ передбачені кошти в сумі 195,5 тис. грн., у тому числі на виплату заробітної плати працівникам – 159,3 тис. грн., що включає в себе потребу в коштах на виплату всіх обов’язкових виплат, а також 7% надбавки за високі досягнення в праці, матеріальної допомоги на оздоровлення в розмірі середньомісячного фонду оплати праці працівників. Крім того, передбачені кошти на проведення заходів центру СССДМ у сумі 16,0 тис. грн. і в справах молоді в сумі 17,0 тис. грн. Усього передбачено коштів на молодіжні програми в сумі 228,5 тис. грн.
Обсяг видатків на утримання галузі «Фізична культура і спорт» доведений МФУ Сарненському району в сумі 789,1 тис. грн. Натомість кошти передбачені в сумі 1354,4 тис. грн., що на 565,3 тис. грн. більше. На утримання та проведення спортивних змагань ДЮСШ відділу освіти райдержадміністрації спрямовується 500,9 тис. грн., із них: на виплату заробітної плати – 465,1 тис. грн. (із врахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення та грошової винагороди педагогічним працівникам у розмірі 50% посадових окладів); проведення спортивних змагань – 27,0 тис. грн., придбання спортивної форми й інвентарю – 5,0 тис. грн.; твердого палива – 2,2 тис. грн., інші поточні видатки – 1,6 тис. грн. На проведення відповідно до календарного плану спортивних заходів і змагань виділено 50,0 тис. грн.
На утримання та проведення спортивних змагань ДЮСШ РО всеукраїнського ФСТ «Колос» передбачені кошти в сумі 535,0 тис. грн., у тому числі: на виплату заробітної плати – 500,0 тис. грн. (із урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення працівникам); спортивні змагання – 20,0 тис. грн.; придбання спортивної форми й інвентарю – 15,0 тис. грн. РО всеукраїнського ФСТ «Колос» на виплату заробітної плати передбачено 33,0 тис. грн. (із урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення); проведення спортивних заходів – 11,0 тис. грн.; придбання спортивної форми й інвентарю - 7,8 тис. грн. На утримання стадіону «Мрія» РО всеукраїнського ФСТ «Колос» враховані кошти в сумі 216,7 тис. грн. Із них: на виплату заробітної плати працівникам – 164,7 тис. грн. (із урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення) та 52,0 тис. грн. - оплату комунальних послуг та енергоносіїв.
З районного бюджету передбачено надання субвенції обласному бюджету в сумі 500,0 тис. грн. як співфінансування на будівництво школи в с. Тинне, а також бюджетам місцевого самоврядування: Степанській селищній раді на утримання пожежної команди - 323,1 тис. грн.; Великовербченській сільській раді на добудову лікарської амбулаторії с. Велике Вербче – 200,0 тис. грн.; Карпилівській сільській раді на будівництво клубу с. Рудня-Карпилівська - 140,0 тис. грн.; Коростській сільській раді на капітальний ремонт дитячого садка с. Корост - 700,0 тис. грн.; Кричильській сільській раді на реконструкцію даху Будинку культури с. Кричильськ - 320,0 тис. грн.; Немовицькій сільській раді на придбання приміщення під дитячий садок – 500,0 тис. грн.; Селищенській сільській раді на реконструкцію приміщення дитячого садка «Берізка» під лікарську амбулаторію ЗПСМ с. Ясногірка – 350,0 тис. грн.; Тутовицькій сільській раді на будівництво клубу в с. Довге – 200,0 тис. грн. і 290,0 тис. грн. – на реконструкцію частини приміщення дитячого садка під лікарську амбулаторію ЗПСМ с. Цепцевичі. Крім того, рішенням передбачені видатки на виконання програм місцевого значення в сумі 100,0 тис. грн., у т.ч.: «Репродуктивне здоров’я нації» - 30,0 тис. грн.; «Ветеран» - 60,0 тис. грн.; «Турбота» - 10,0 тис. грн.
Звичайно, потреб завжди більше, ніж передбачених фінансів. Але необхідно визначати пріоритети, головними з яких є піклування про людей. Тому й було внесено низку пропозицій до проекту районного бюджету на 2009 рік. Багато з них депутати не підтримали саме через брак коштів. Але ж на придбання та реконструкцію певних об’єктів було передбачено значні суми. Зокрема: 2 млн. грн. - на реконструкцію приміщення під гуртожиток для ліцею «Лідер», 235,8 тис. грн. - завершення добудови внутрішніх вбиралень для ЗОШ № 4 м. Сарни. Немовицькій сільській раді на придбання приміщення під дитячий садок передбачалася субвенція в сумі 800,0 тис. грн. Тільки після втручання депутатів районної ради від фракцій БЮТ та УНП, зокрема її керівника В.Ф. Пехотіна, проведення перемовин із власником виділили 500 тис. грн., а 300 тис. грн. спрямували на ремонт актової зали ЗОШ І-ІІ ст.-ліцею смт. Клесів.
Тому, враховуючи незабезпеченість видатків на здійснення окремих програм і заходів, районна рада прийняла протокольне рішення, щоб під час підготовки проекту рішення районної ради «Про внесення змін до районного бюджету на 2009 рік» передбачити виділення коштів за рахунок розподілу вільного залишку бюджетних коштів на такі видатки: виконання програми «Репродуктивне здоров’я», зокрема проведення пологів у 2009 році – 200,0 тис. грн.; виконання програми «Ветеран», а саме на протезування, яке щорічно проходять ветерани до 9 Травня, – 20,0 тис. грн.; Сарненській міській раді на реконструкцію площі міста – 300,0 тис. грн.; виготовлення проектно-кошторисної документації для будівництва нової ЗОШ у с. Цепцевичі – 100,0 тис. грн.; ФК «Маяк» - 200,0 тис. грн.; БК «Сарни» - 20,0 тис. грн.; федерації футболу – 20,0 тис. грн.; федерації волейболу – 20,0 тис. грн.; утримання пожежних команд місцевих рад - на рівні 2008 року та 100,0 тис. грн. - на клесівську пожежну команду; утримання районної ради на суму 151,445 тис. грн., у т.ч.: на оплату праці - 133,885 тис. грн.; відрядні депутатам ще на 8 сесійних засідань – 15,360 тис. грн.; обслуговування депутатської діяльності під час сесійних засідань – 2,2 тис. грн. Голова райдержадміністрації П.В. Рухер запевнив, що на наступній сесії при розподілі вільного залишку більшість із них буде врахована.
Наостанок депутати своїм рішенням встановили надбавки голові районної ради та його заступникам за виконання особливо важливої роботи в розмірі 7 відсотків посадового окладу. У питанні «Різне» депутат районної ради Р.П. Серпенінов запропонував доручити профільній комісії районної ради з економічних питань, підприємництва, залучення інвестицій і комунальної власності за участю фахівців провести перевірку використання коштів по капітальних вкладеннях. Депутат В.Ф. Пехотін порушив питання щодо з’ясування необхідності прочистки двічі на рік меліоративного каналу по вул. Тітова до вул. Дзержинського в смт. Клесів. Відгукнулися депутати також на пропозицію колеги Г.Б. Александровича відновити практику систематичного навчання депутатів, ознайомлення їх з новоприйнятими нормативно-правовими актами та політичним і соціально-економічним становищем у районі під час проведення днів депутата районної ради. Пропозиція цілком слушна, адже обранці громади, приймаючи відповідні рішення, повинні володіти певними знаннями.

Микола ДОБРИДНІК.

Схожі матеріали

Велелюдно було того дня в місцевому сільському клубі: жителі Чудля, Зарів'я, Дубняків прийшли послухати про роботу виконкому сільради з виконання...
Чергове виїзне засідання колегії районної державної адміністрації відбулось на території Люхчанської сільської ради, до складу якої входять 5...
Минулої п’ятниці відбулася чергова дев’ятнадцята сесія районної ради. На розгляд було внесено шістдесят дев’ять питань порядку денного - найбільше з...
Минулого вівторка керівники структурних підрозділів райдержадміністрації, районних установ, підприємств, організацій різних форм власності, сільські...
У селі, де функціонують ЗОШ І-ІІІ ст., ФАП, відділення зв’язку, торгові заклади та СГПП «Маяк», стрімко зростає динаміка народжуваності, тому ці...