Back to top

Чи зручно доїжджати маршруткою на роботу?

Про цю й інші проблеми життєдіяльності громади йшлося на черговому засіданні міськвиконкому.

На нього запросили підприємців-автоперевізників, начальника управління праці й соціального захисту населення РДА Валерія Сапожка. По кожному з аспектів надання послуг з перевезення громадян: своєчасному та якісному задоволенні потреб населення, особливо пільговиків, безпечності, створенню рівних умов для функціонування міських, приміських маршрутів тощо – присутні висловлювали доречні думки, пропозиції.
Започаткував розмову головний спеціаліст міськвиконкому Валерій Маршавін ґрунтовною доповіддю. Він сказав, що рік тому згідно з рішенням виконкому створили постійно діючий комітет з підготовки проведення конкурсів перевізників, вирішення інших питань обслуговування пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Тоді ж відбувся перший такий конкурс з урахуванням бажань жителів міста, підприємців на права обслуговувати три маршрути з двома графіками руху автобусів. Тоді вісім учасників – власників комфортабельних маршруток - набули права обслуговувати сарненців і гостей у межах міста. Графіки руху автобусів, їх маршрути затверджені рішенням міськвиконкому, а міська рада уклала з перевізниками відповідні двосторонні угоди на п’ять років.
Однак, враховуючи звернення громадян, керівників підприємств, організацій, як у маршрути, так і в графіки руху вносили зміни. Насамперед для того, щоб забезпечити максимально зручний, завчасний доїзд людей до місць роботи. Так, приміром, маршрут «Вулиця Гагаріна – СЗМТК – дослідна станція» розділили на два, чим скоротили час перебування автобуса на оборотному рейсі. Продовжили доїзд із вулиць Гагаріна до Шарпака, на останній спорудили майданчики для розвороту транспортних засобів. Загалом у Сарнах функціонують шість маршрутів, по трьох з них автобуси рухаються за двома графіками. У робочі дні їздять 9, а у вихідні - 6 маршруток. Не курсують вони в другу половину суботи й неділю на лініях «Вулиця Бегми – ВПУ-22», «ЦРЛ – вулиця Шарпака – урочище «Дубки» та за графіком № 2 «ОПЛ с. Орлівка – ВПУ-22».
У будні по місту перевозять до 6 тисяч пасажирів з 7 до 21 години. Кожен з підприємців-перевізників має по два автобуси, а окремі з них самі працюють водіями. Для підвищення рівня обслуговування жителів району за рахунок коштів міського бюджету й підприємців обладнали 16 нових автобусних зупинок.
Болючою проблемою є безкоштовний проїзд у міському транспорті пільговиків, яких тільки в Сарнах налічується понад 7 тисяч. З держбюджету не надходять кошти на компенсацію підприємцям вартості перевезення цієї категорії населення. За минулий рік їм не відшкодували понад 318,7 тис. грн. З іншого боку, до міської ради звертаються численні пільговики зі скаргами на те, що їм відмовляють у безкоштовному проїзді. Зокрема неодноразово порушували цю проблему місцеві члени Всеукраїнської спілки ветеранів Афганістану.
Коментував стан із забезпечення відшкодування підприємцям за проїзд пільговиків Валерій Сапожко. Минулого року декілька місяців здійснювали безплатне перевезення громадян, яким надано таке право законодавством. Та коли потрібно було за це компенсувати з держбюджету сотні тисяч гривень, а гроші й досі не надійшли, то призупинили дію пільг. Утім, за пропозицією першого заступника міського голови Володимира Федоровича, для найбільш заслужених людей - учасників бойових дій - право безкоштовного проїзду треба забезпечити навіть у таких умовах. Підприємці з розумінням сприйняли цю думку. Один з них - Леонід Копищик - виступив з роз’ясненням можливості залучення додаткових автобусів у час пік. Він з колегами «за», але в такому разі правила не завжди дозволяють використовувати додаткові маршрутки. Щодо зміни часу руху, напрямів тощо, то підприємці завжди готові прислухатись до бажань клієнтів. А від себе Леонід Денисович висловив прохання, аби під час масових заходів у місті організатори сприяли зручності об’їзду транспортних засобів. Нині на шляхопроводі очищають сніг у робочий час, що теж затримує рух маршруток. А ще, на його думку, представник громадської спілки перевізників має бути членом постійно діючого комітету з питань перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.
Члени виконкому, інші присутні висловлювали думки щодо підвищення культури обслуговування водіями, дотримання ними графіків руху, недопущення можливості зупинки автобуса біля кожного стовпа, де кому захочеться.
Затим Володимир Федорович інформував про підготовку служб, підприємств та організацій до передбачуваної весняної повені та дощових паводків у нинішньому році. Кожному з комунальних підприємств міста: «Екосервісу», «Трудівнику», «Житлосервісу» - запланували заходи з недопущення надзвичайних ситуацій. Наголошували й на готовності населення до можливого відкачування води з підтоплених погребів, підвалів чи присадибних ділянок. Тож варто заздалегідь подбати про мінімізацію наслідків танення снігів. Власне, аварійно небезпечні місця відомі, тому стихія не повинна застати владу, людей зненацька. З покрівель будинків без шатрових дахів доцільно вже тепер прибрати сніг, аби там не утворились тріщини й дірки. Як зазначив міський голова Леонтій Ніколайчук, головне, щоб рівень талої води в річці Случ не став вищим того, що в місті.
Вивезення твердих побутових відходів з райцентру комунальники здійснюють зі складнощами внаслідок низької проплати населенням за цю послугу. На засіданні шукали оптимальний варіант вирішення цієї проблеми, слухали пропозиції керівників комунальних підприємств. Вирішили повернутися до старої схеми вивозу відходів: КП «Житлосервіс» обслуговуватиме багатоквартирні будинки, а КП «Трудівник» - підприємства, установи, організації та приватний житловий сектор.
Як встановити межі зони експлуатації та обслуговування водопроводу, каналізації, центрального опалення, доповіла головний спеціаліст міськвиконкому з питань ЖКГ і благоустрою Ніна Шапірко. На думку старшого майстра дільниці Олексія Маслака, треба спільно дбати, щоб не залишилось жодної «нічиєї» ділянки водопроводу чи інших мереж. Правила їх обслуговування допускають різне тлумачення, однак у випадку аварії людям необхідно допомагати, хто як може. У рішенні з цього питання виконком усе-таки визначив межі внутрішніх будинкових мереж, зони їх експлуатації, обслуговування комунальними підприємствами й організаціями. Розглядом плану роботи на березень ц.р., а також листів, заяв, звернень громадян міськвиконком завершив засідання.

Новини: 

Схожі матеріали

Є люди, які залишають після себе рясні дороги життя, пломеніючу зірку в небі та добре ім'я. До цієї когорти творців належить шановний у нашім краї та...

До міської ради звернулись понад 800 громадян на виділення земельних ділянок для індивідуальної забудови. Потік заяв не припиняється, незважаючи на...

У січні ц.р. було опубліковано Указ Президента України «Про одноразову винагороду жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Тож у...
Шановні священнослужителі та вірні церков України! Брати і сестри! Дозвольте засвідчити вам щиру вдячність за ваші молитви стосовно миру та...
Номінальна середньомісячна заробітна плата в лютому ц.р. становила на одного штатного працівника 1224 грн., що у 2,4 раза перевищує мінімальну (515...