Опубліковано Світлана Ляшко
Автор фото Василь Сосюк.
- стверджує Надія КОВАЛЬ, власниця салону «Орхідея», що в Сарнах
Завжди з повагою ставлюсь до жінок, які розпочинають власну справу. Адже вони не тільки впевнені в собі, а й дуже сміливі. Бо жінкам завжди важче ніж чоловікам. Надто від багатьох речей залежить розвиток бізнесу: фінансового становища держави, сезонного стану ринку, кризи, наявності клієнтського попиту і від тих чи інших проблем особистого характеру. Особливо несолодко представникам ринку послуг, які перебувають у постійній боротьбі за своє місце під сонцем. Пригадаймо, як колись у місті була лише одна перукарня, й щоб підстригтися чи зробити зачіску, необхідно було займати чергу заздалегідь. Нині ж перукарні, салони краси чи не на кожному кроці. І пропонують вони все нові й нові види послуг, аби тільки клієнти залишились задоволеними. І тому споживачам цих послуг є з чого вибирати, а от уже їх власникам доводиться конкурувати між собою. І до успіху кожен іде власним шляхом.
Салон «Орхідея» в місті (та й не тільки) добре знають. Невеличке але затишне, зі смаком оформлене приміщення, привітні майстри, доступні ціни та головне якісне обслуговування привабили вже багатьох і сарненців, і гостей райцентру. Працюють тут нині 6 фахівців – Світлана Дерпач, Олена Сагун, Ольга Толстопятова, Олена Забєліна, Вікторія Вознюк, Ксенія Ємельянова.
- До нас часто заходять жінки, які у справах приїжджають з Білорусі, і з сусідніх районів є клієнти, - навперебій розповідають дівчата. – А ще й деякі родини з Німеччини, Росії, коли гостюють у Сарнах, теж у нас роблять зачіски…
Власниця закладу Надія Коваль вже 11 років поспіль успішно працює у сфері індустрії краси. Чи думала Надія Пилипівна, що салон «Орхідея» стане справою її життя? Напевно, ні. Адже спочатку хотіла допомогти доньці, яка в Санкт-Петербурзі опанувала фах косметолога. Взяли в оренду кімнату в готелі й декілька років працювали там. Та якось знайома порекомендувала купити квартиру й облаштувати в ній салон. Адже не потрібно було б платити орендну плату, та й місця більше. Надія Пилипівна, добре все обдумавши, погодилась. Та коли вже роботи були в розпалі, донька Інна вийшла заміж у Санкт-Петербурзі, там і залишилась. А мамі порадила не відступати й продовжити справу. Чи важко було? Звісно. Адже, щоб переобладнати трикімнатну квартиру під салон, необхідно отримати безліч дозволів, пережити стільки ж перевірок, погоджень… А зробити ремонт, щоб і відвідувачі почувалися добре, і майстрам зручно працювати, думаєте, легко? І це все лягло на плечі тендітної жінки. Та це в минулому. А маючи досвід роботи з цифрами, адже понад 20 років працювала в Ощадбанку, а ще 8 – у податковій службі, легко справилась і з економічною складовою.
Щоб досягти успіху, мало придбати приміщення, відремонтувати його, облаштувати сучасними меблями, а й потрібно зуміти організувати в ньому роботу, підібрати кваліфікованих працівників, які б уважно ставились до клієнтів, могли догодити найвибагливішим з них. І з цим впоратися, впевнена, допомогло Надії Коваль вроджене почуття такту, вміння знаходити спільну мову з людьми. Завжди привітна, усміхнена, скромна, з добрим щирим поглядом, вона з першого знайомства викликає прихильність до себе. А для своїх юних майстрів, як мама. Тут вони здобувають досвід, передають його молодшим колегам, які приходять сюди на практику. Надія Коваль вчить їх ставитися до кожного клієнта з повагою. І приємно, розповідає, коли вони залишаються задоволеними. Особливо, якщо людина приходить не в гуморі, наперед налаштована на те, що її не так підстрижуть, не так причешуть, а з крісла майстра встає вже з посмішкою, дякує.
- То ви ще й психологи?
- У деякій мірі так, - посміхається. - Та дівчат застерігаю: якщо клієнт не хоче розмовляти, краще помовчіть, як кажуть, не лізьте в душу. А коли розпочне розмову, обов’язково підтримайте.
Ведуть сюди батьки й дітей. Знають, що не відмовлять. Та ой як важко з цими малими непосидами майстрам. Адже в руках перукаря гострі ножиці, і потрібно бути дуже обережним, щоб не поранити не тільки маленького клієнта, який і декілька хвилин всидіти на місці не може, а й себе також…
- Мабуть, найлегше з чоловіками?
- Ну, не зовсім… Адже вони дуже вибагливі до зачісок, й прискіпливо ставляться до свого вигляду.
- А волосся фарбують?
- Звичайно. І це добре. Уже давно потрібно зруйнувати той стереотип, що сивина прикрашає сильну стать. Це не завжди так. І, повірте, гарна зачіска, без сивого волосся не шкодить справжньому чоловікові.
Засоби, які використовують, - сертифіковані. Якщо клієнт принесе свій, не заперечують, працюють і з ним. Щодо ціни, то дівчата самі оцінюють свою роботу. Адже в одного волосся густе чи неслухняне, що потребує більше часу, іншому потрібно більше засобів для догляду. Надія Пилипівна в цьому повністю їм довіряє. Знає, що зроблять все як потрібно.
Ось так і працюють, як одна дружна сім’я, де панують повага та взаєморозуміння, підтримують один одного, допомагають. Тут настільки приваблива атмосфера та дружній і талановитий колектив, що хочеться повертатися сюди знову і знову, стверджують клієнти.. Тому так щиро й радісно сприйняли в салоні звістку про нагородження Надії Коваль Почесною грамотою голови обласної державної адміністрації з нагрудним знаком, яку їй вручили заступниці голови РДА Інна Наумович та Тетяна Сухарева. Вони передали слова вітання від губернатора, голови райдержадміністрації. Побажали успіху й процвітання. Адже це непросто, але приємно – робити людей красивими.
До речі, таку нагороду на Рівненщині отримали всього 8 фахівців сфери житлово-комунального господарства та побутового обслуговування населення до свого професійного свята.