Опубліковано СН
Сьогодні непросто зорієнтуватися в морі інформації, але книга та бібліотека були й залишаються тим острівцем, де юний читач знайде для себе необхідне, цікаве, привідкриє завісу раніше невідомого й доторкнеться до надбань світової культури.
І саме районна бібліотека для дітей стала таким острівцем для багатьох сарненців і мешканців району, справжнім культурно-інформаційним, просвітницьким центром, куди залюбки йдуть читачі, де натхненно працюють талановиті, віддані своїй справі люди, дехто не зраджує улюбленій професії понад 20-30 років.
Прикро, але сучасні діти зовсім не орієнтуються в до-відковому апараті книгозбірні, не вміють належним чином користуватися картотеками, каталогами, довідниками, бібліографічними посібниками. Тексти до рефератів, творів беруть з Інтернету і, як правило, не знають, як треба складати списки використаної літератури. Бібліотекарі з повагою і терпінням ставляться до користувачів, виважено підходять до їх навчання, організації та проведення бібліографічних занять, наприклад, таких, як: «Довідковий фонд бібліотеки», «Книга та її структура», «Як користуватись каталогами, картотеками» й ін. Дуже цікаво проходять для дітей усіх вікових категорій бібліотечно-бібліографічні уроки та практичні заняття з циклу «Словники, довідники, енциклопедії – твої помічники в навчанні», під час яких юні читачі дізнаються про різноманіття енциклопедій, що отримує книгозбірня. Це серії «Я пізнаю світ», «Дитяча енциклопедія», видання «Сучасна енциклопедія для хлопчиків», «Сучасна енциклопедія для дівчаток», «Чудеса живого світу», «Світ навколо нас», «Історія України» тощо. А ще індивідуальні та групові бесіди, надаємо численні експрес-інформації, що користуються великим попитом. Серед них - «Крокуємо доріжками Інтернету», «Віртуальний книжковий світ», «Розвиток творчих здібностей дитини з використанням інформаційних технологій», «Домашні завдання на відмінно» (за сторінками шкільного підручника).
Чималу увагу приділяємо вихованню в дітей любові й поваги до країни, навколишнього світу, шанобливого ставлення до рідного краю, міста, в якому живемо, району, вулиці, батьків і близьких. Систематично проводимо бесіди з циклу «Рідний свій край люби і вивчай», ведемо краєзнавчу картотеку, облаштували куточки «Цвіти, мій краю, По-ліська сторона», «Щедра талантами земля», «Письменники Сарненщини - дітям» й ін. Цікавими й інформаційно насиченими заходами є години «Легенди та перекази про моє місто і його мешканців», «Подорож у минуле міста Сарни», літературно-краєзнавчі вікторини «Мандрівки вулицями міста», «Стежками рідного краю».
Із впровадженням у роботу автоматизованої бібліотечної системи конкретизувалися й завдання, які постають перед працівниками дитячої бібліотеки. Перш за все, орієнтуємося на формування електронного фонду періодичних видань і бібліографічних записів, визначення предметних рубрик, надання інформаційних послуг користувачам, навчання інформаційної культури читачів-дітей, задоволення їхніх освітніх запитів.
Сучасний керівник, фахівець бібліотечної галузі не може працювати, не враховуючи нових вимог і реалій. Він має бути інформаційно грамотним і вільно користуватися комп’ютером, щоб ефективно допомогти юним користувачам орієнтуватися в морі інформації. Запорукою цього є нове мислення, руйнування стереотипів, прискорення впровадження в практику прогресивних технологій і розширення та зміцнення технічного потенціалу бібліотеки. Адже нинішні діти ростуть разом з Інтернетом, опановують комп’ютер набагато швидше, ніж ми, дорослі.
Наталія МАМОНЕЦЬ.