Back to top

Працювати разом на благо громади

Автор фото Василь Сосюк.

Минулого четверга депутати районної ради зібралися на чергове засідання третьої сесії районної ради шостого скликання.

Всього в ньому взяв участь 41 обранець громади із 44. На порядок денний винесли 59 питань. Як зазвичай, напередодні їх розглянули постійні комісії, а перед початком сесії відбулося їх спільне засідання. Розпочав його голова районної ради Микола Драганчук із повідомлення про зміни, що внесли в порядок денний, адже спочатку планували розглянути 41 питання. На що в депутатів заперечень не було. Головував на спільному засіданні постійних комісій Іван Тотовицький, який очолює постійну комісію районної ради з економічних питань, підприємництва, залучення інвестицій і комунальної власності. Більшість питань порядку денного депутати вирішили винести відразу на засідання сесії. Заслухали ж деякі з них. Тож зробивши невеличку перерву, обравши секретаріат і лічильну комісію, розпочали пленарне засідання третьої сесії районної ради шостого скликання.
Передовсім голова районної ради Микола Драганчук і його заступник Валентин Цупріян вручили обранцям громади депутатські посвідчення та нагрудні значки, а також корисні для їх роботи видання - Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламент районної ради. А депутат Микола Добриднік, голова районної ради п’ятого скликання, повідомив, що 7 грудня, в День місцевого самоврядування, у м. Київ Сарненська районна рада п‎’ятого скликання (єдина на Рівненщині) отримала Диплом лауреата загальнонаціонального проекту «Україна - від краю до краю» та символічну булаву за вагомий внесок у розвиток місцевого самоврядування та зміцнення української державності. Відзнаку вручив Олександр Омельченко, голова комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування. Микола Мусійович подякував депутатам минулого скликання за самовіддану роботу на благо громади Сарненщини, райдержадміністрації, усім місцевим громадам - за співпрацю.
Микола Драганчук ознайомив депутатів з документами про утворення депутатських фракцій у районній раді від політичних партій ВО «Свобода», «Наша Україна», «Фронт змін», Партії регіонів. Фракції від партій ВО «Батьківщина» та Народної партії зареєстрували на попередній сесії. Всього в районній раді їх створено шість. Далі обранці громади розглянули депутатські запити. Деякі з них, які виконані, зняли з контролю, інші підтримали та направили на реагування у відповідні органи влади й організації.
Своїм рішенням депутати внесли зміни до районної програми увічнення пам‎’яті та пропагування творчої спадщини Леоніда Куліша на 2009-2015 роки.
Про внесення змін до районного бюджету на 2010 рік доповідала начальник фінансового управління РДА Тетяна Коханевич. Потреба в цьому виникла через зменшення та розподіл згідно з рішеннями обласної ради додаткової дотації з державного бюджету місцевим на вирівнювання фінансової забезпеченості; затвердження рішеннями сесій обласної ради, Вирівської сільської та Клесівської селищної інших субвенцій районному бюджету; здійсненням перерозподілу асигнувань відповідно до звернень головних розпорядників коштів. Так, рішеннями сесії обласної ради від 12.08.2010 року № 1700, від 9.12.2010 року № 18 «Про внесення змін до обласного бюджету на 2010 рік» бюджету району в цілому зменшена додаткова дотація з державного бюджету місцевим на вирівнювання фінансової забезпеченості на 634,4 тис. грн. за рахунок зменшення додаткової дотації з державного бюджету місцевим на вирівнювання фінансової забезпеченості на суму 824,4 тис. грн. та відповідно зменшення видатків, що були затверджені за рахунок зазначеної дотації, а саме відділу охорони здоров’‎‎‎я. Незважаючи на це, придбання медикаментів проводили у відповідності до затвердженого розпису, за рахунок економії за іншими кодами витрат. Крім того, було передбачено 190,0 тис. грн. на виплати колишнім депутатам місцевих рад. Рішенням сесій Вирівської сільської та Клесівської селищної рад районному бюджету затверджені інші субвенції в сумах 15,0 і 19,0 тис. грн., які спрямовуються відповідно відділам охорони здоров‎’я та освіти РДА.
Депутат Микола Добриднік звернув увагу колег, на які саме програми відбулось зменшення видатків («Цукровий діабет», репродуктивного здоров’‎я населення на період до 2015 року, створення єдиної системи надання екстреної медичної допомоги на 2008-2010 роки, боротьби з епідемією туберкульозу на 2007-2011 роки). Тетяна Коханевич зауважила, що всі передбачені видатки були профінансовані, як і зазначала раніше, за рахунок економії коштів. А обсяг додаткової дотації був зменшений на 75% не лише Сарненському району, а по всій Україні ще в серпні ц.р. Відповіла й на інші запитання депутатів.
Тетяна Коханевич інформувала також про прикріплення дітей і населення району та перерозподіл показників, доведених Міністерством фінансів України на 2011 рік, при формуванні проекту бюджету району на 2011 рік. Згідно з розрахунковими показниками вони перерозподіляться між районним і бюджетами органів місцевого самоврядування відповідно до постанови, що регулює порядок обрахування обсягів бюджетних трансфертів між районним бюджетом і селом, селищем, містом. Тільки за цією програмою іде формування місцевих бюджетів і обрахунку обсягу дотацій. Тут є великий недолік, зауважила Тетяна Михайлівна. Так, розрахунок видатків на дошкільну освіту проводиться на кожну сільську раду незалежно від того, є там дитячий дошкільний заклад чи ні, враховуючи кількість дітей до 6 років, які там проживають. І виходить, наприклад, якщо для району на дошкільну освіту виділили 17 млн. грн., то 6 з них піде на ті ради, де немає садочків. А в тих, де вони працюють, змушені деякі з них закривати, зменшувати кількість груп, або вишуковувати додаткові ресурси для їх фінансування. Тому, керуючись п. 17 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», п. 5 ч. 3 статті 101 Бюджетного кодексу України від 8 липня ц.р., районна рада прийняла рішення з метою забезпечення у 2011 році повноцінного функціонування мережі бюджетних установ району надати право райдержадміністрації при формуванні проекту бюджету провести перерозподіл розрахункових показників, доведених Міністерством фінансів України на 2011 рік, між галузями бюджетної сфери району; здійснити прикріплення дітей віком до 6 років і населення району між місцевими радами за погодженням з постійною комісією районної ради з питань бюджету, фінансів, податків і соціального захисту населення.
Начальник відділу освіти РДА Людмила Макриця доповіла про хід виконання районного плану оптимізації шкільної мережі та районної програми забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів технічними засобами навчання з природничо-математичних і технологічних дисциплін. Районний план оптимізації шкільної мережі передбачає проведення реконструкції та відновлення шкіл у районі та рівний доступ до якісної освіти жителів сільських населених пунктів. Участь району в проекті «Рівний доступ до якісної освіти в Україні» сприяє покращанню здобуття загальноосвітньої профільної, допрофільної та допрофесійної підготовки. Важливим фактором, що впливає на формування мережі сільських загальноосвітніх закладів, є демографічна ситуація в районі, де спостерігається природній приріст населення. Згідно з статистичними даними, в окремих населених пунктах збільшується кількість дітей шкільного віку, тож потрібно зводити нові навчальні заклади. Вирішується питання завершення будівництва школи в с. Тинне, яке розпочали у 2008 році на 1100 учнівських місць. На що було виділено 500 тис. грн. з районного бюджету, 2 млн. – з обласного. Загальна вартість робіт – понад 33 млн. грн. Нині освоїли 14 млн. грн. та ввели в дію першу чергу на 170 учнівських місць. Проте залишається нагальною потреба в будівництві шкіл у селах Цепцевичі, Чабель, смт. Клесів, добудові шкільних приміщень у селах Вири та Клесів.
З урахуванням демографічних, економічних і соціальних перспектив розвитку, забезпечення підготовки переходу учнів на профільне навчання цьогоріч 15 учнів Грушівської ЗОШ І ступеня відвідуватимуть Степанську ЗОШ І-ІІІ ст.
Депутат Микола Добриднік зауважив, що батьки дітей с. Грушівка проти закриття школи в селі. Є відповідні звернення. Людмила Макриця відповіла, що саме вони дали згоду на те, аби їх сини й доньки навчалися в Степані. Депутат Микола Костецький поцікавився, хто повинен прибирати територію шкіл, наприклад завезене паливо, після скорочення в їх штатах двірників. Для того, щоб створити якісні умови для навчання, зауважила Людмила Макриця, школярі не повинні наражатися на небезпеку на території закладу від неприбраного палива й ін. І це – обов’‎язок завгоспів. Депутата Василя Іванюка цікавило питання доцільності надання вчителями репетиторських послуг. Навчальна програма, сказала Людмила Макриця, дає основну базову освіту, але при вступі у вищі навчальні заклади чи для проходження зовнішнього незалежного оцінювання вступники стикаються з питаннями, що потребують значно глибших знань, ніж шкільні, тому й прагнуть їх отримати через репетитора.
Про хід виконання районних Програм підтримки молоді в районі на 2009-2015 роки та відпочинку й оздоровлення дітей на 2009-2013 роки інформував Віктор Михайлицький, головний спеціаліст відділу в справах сім’‎ї, молоді та спорту РДА. Головний спеціаліст відділу культури й туризму РДА Наталія Жук доповіла про хід виконання Програм розвитку української книги та книговидавничої справи на 2007-2011 роки та поповнення бібліотечних фондів Сарненської централізованої системи публічно-шкільних бібліотек на період 2008-2011 років. Про хід виконання районної Програми поводження з твердими побутовими відходами на період до 2011 року ознайомила присутніх Ніна Шапірко, начальник відділу житлово-комунального господарства РДА. На виконання програми цьогоріч за кошти районного бюджету придбали 92 контейнери для збору побутових відходів у населених пунктах району на загальну суму 75532 грн.
Під час розгляду питання про хід виконання Програми розвитку системи реабілітації та трудової зайнятості осіб з обмеженими фізичними можливостями, психічними захворюваннями та розумовою відсталістю на період до 2011 року депутат Василь Іванюк зауважив, що з 2008 року її фінансування відбувається не в повній мірі. Так, започаткували добру традицію – забезпечення дітей з вадами слуху слуховими апаратами, адже ця проблема в районі стоїть дуже гостро. І якби у 2009-2010 роках коштів вистачало, то кількість таких дітей зменшилась би до мінімуму. Та цьогоріч за зверненнями батьків потрібно було забезпечити слуховими апаратами 16 дітей, в яких ризик стати інвалідом збільшується з року в рік. Начальник управління праці та соціального захисту населення РДА Валерій Сапожко наголосив, що тільки у 2008-ому виділили 60 тис. грн. на їх придбання, а от на наступні та 2011 роки передбачено по 12 тис. грн. Цього дуже мало, адже за ці кошти можна придбати лише три апарати, при потребі понад 15. Тож неважко порахувати, яка сума потрібна.
Під час розгляду питань на спільному засіданні постійних комісій про хід виконання районних Програм з ремонту мостів і понтонно-мостових переправ сільських населених пунктів району на 2008-2011 роки, зрізання аварійно-небезпечних дерев на території району на 2009-2011 роки депутат Микола Добриднік зауважив, що останню приймали з ініціативи депутатів, направляли депутатські звернення до райдержадміністрації. У населених пунктах є ще багато аварійних дерев, які потребують негайної ліквідації. Підтримав колегу й депутат Віталій Коротчук, зауваживши, що, наприклад, у Степані не виконали запланованих робіт. Доповідач Мирослав Балабушка, начальник відділу з питань надзвичайних ситуацій РДА, відповів, що згідно з Програмою передбачалося зрізати 763 дерева, у 2008-ому зрізали 102 (з них понад 80 саме в Степані), у 2009 – 111, цьогоріч – 121. Найкраще цю роботу організували на територіях Сарненської міської, Степанської селищної, Люхчанської, Любиковицької, Стрільської, Зносицької, Вирівської, Немовицької сільських рад.
Крім того, депутата Миколу Добридніка при розгляді питання про виконання районної Програми підвищення рівня протипожежного захисту населених пунктів та об‎’єктів, розвитку матеріально-технічної бази пожежної охорони на період 2011 року цікавила ефективність роботи 11 створених місцевих пожежних команд. Юрій Стельмах, старший інспектор РВ УМНС у Рівненській області, наголосив, що 70 % пожеж виникає саме на територіях сільських і селищних рад, у селах, віддалених від райцентру. І коли стається пожежа, кожна хвилина відіграє величезну роль. Тому тут і стають у нагоді місцеві пожежні команди, які неодноразово рятували майно громадян.
Надали депутати згоду після обговорення на передачу з балансу на баланс рухомого та нерухомого майна спільної власності територіальних громад району та на прийняття в спільну власність територіальних громад району від сільських, селищних рад закладів охорони здоров’я первинної ланки та державних делегованих повноважень у сфері охорони здоров’я. Розглянули та підтримали звернення депутатів обласної ради до органів місцевого самоврядування з метою забезпечення співпраці в питаннях формування економічно обґрунтованих ставок податку для фізичних осіб-підприємців, які працюють за спрощеною системою оподаткування та інші питання.
На завершення роботи сесії голова райдержадміністрації Анатолій Остапчук озвучив ті найбільш наболілі проблеми, від вирішення яких залежить забезпечення нормального функціонування населених пунктів Сарненщини. Це, зокрема, виготовлення генеральних планів забудови, втілення програми освітлення вулиць не тільки міста, а й сіл, селищ району, чисте довкілля, дороги, створення нових робочих місць. І тут неабияку роль повинні відіграти депутати всіх рівнів, які мають приймати виважені рішення, очільники громад. А коли будуть розвиватися підприємства, сільське господарство, підприємництво, то буде змога будувати нові вулиці, школи, дитячі садочки. А робити це маємо разом, виховувати в собі, у своїх дітях культуру співіснування, то й життя в кожному селі, селищі, місті буде кращим, наголосив Анатолій Остапчук.
В обговоренні питань порядку денного сесії взяли участь депутати Олександр Юркевич, Дмитро Якимчук, Віталій Коротчук, Микола Костецький, Антон Василець, Василь Соломка й інші.

Схожі матеріали

Вивезення побутових відходів у місті було основним серед п’яти питань, розглянутих на черговому засіданні міськвиконкому. Збирання та вивезення...
Члени виконавчого комітету міської ради, які зібрались на чергове засідання минулої середи, обговорили хід і результати виконання міського бюджету за...
Обравши секретаря в особі Зенона Гадевича, депутати затвердили порядок і регламент роботи ХІХ позачергової сесії міської ради, основна причина...
На розгляд останньої цьогоріч ХХ сесії міської ради винесли низку важливих для життєдіяльності громади питань. У роботі взяли участь 23 депутати із...
Обравши секретаря ХХІІ позачергової сесії міської ради в особі Сергія Євтушка, депутати приступили до розгляду питань, вирішивши, що в лічильній...