Back to top

Сарненські освітяни в пошані

на рівні області та держави

Вочевидь, не випадково День працівника освіти святкують восени, коли завершують збирання врожаю та справляють обжинки. Адже вчитель теж завершує жнива, однак про їх результати дізнається через багато років…
Чим живуть освітяни Сарненщини, їхніми здобутками та проблемами поцікавилась незадовго до професійного свята у начальника відділу освіти райдержадміністрації Людмили МАКРИЦІ.
- Людмило Іванівно, 2011-й проголошений Президентом України Роком освіти й інформаційного суспільства. Певно, вимоги до рівня освіти й учителів зростають?
- Безсумнівно. У Програмі економічних реформ на 2010-2014 роки Віктор Янукович окреслив і проаналізував проблеми у сфері освіти, сформулював завдання для підвищення конкурентоспроможності української освіти, визначив етапи її реформування. Тим часом аналіз підсумків діяльності відділу освіти райдержадміністрації, педагогічних колективів навчальних закладів за 2010-2011 навчальний рік свідчить про дієвість організаційних заходів управлінських структур різного рівня, спрямованих на забезпечення реалізації єдиної державної політики в галузі освіти району, виконання вимог законодавства України про освіту.
Що стосується рівня дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, то її поліпшенню сприяло створення умов для рівного доступу до якісної освіти в районі.
- Яким чином цього досягли?
- Через формування мережі навчальних закладів відповідно до запитів населення, утвердження ідеї державницько-громадського управління освітою, розв’язання питань кадрового та матеріально-технічного забезпечення, формування освітніх округів, запровадження моделі інклюзивного навчання. А підгрунтям злагодженої роботи освітянської галузі стало стратегічне планування, завдяки якому маємо прогнозування показників соціально-економічного розвитку на підставі поєднання державного контролю моніторингових досліджень, інтеграцію зусиль районної влади, місцевих органів самоврядування, профспілкових організацій, запровадження рейтингової оцінки діяльності навчальних закладів.
- І хто ж веде перед у рейтинговій таблиці?
- За результатами рейтингової діяльності навчальних закладів Сарненщини, у 2010-2011 навчальному році найвищі показники в роботі мають колективи НВК «Школа-колегіум» м. Сарни (директор Ніна Тіткова), Сарненської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 (Вікторія Федорович), Костянтинвської ЗОШ І-ІІІ ст. (Галина Корень), Орлівської ЗОШ І ст. (Світлана Рибнік). Збагатив здобутками освітянську ниву й педколектив Сарненської гімназії, який має найкращі показники з підготовки учнів до навчальних олімпіад і Малої академії наук, а також у зовнішньому незалежному оцінюванні. Пишаємось напрацюваннями вчителя географії гімназії Світлани Тітечко, учень якої Денис Бутило з Міжнародної олімпіади в Італії привіз бронзову медаль.
Щоб не склалось хибне враження, нібито інші заклади набагато відстали від переможців, скажу, що система управління галуззю освіти гнучка, постійно вдосконалюється й спрямована на отримання позитивного результату. А це передбачає різнопланові види контролю: тематичні вивчення, підготовку питань на засідання колегії та методичної ради – але основним залишається атестація навчальних закладів. Скажімо, у минулому навчальному році атестували 6: Сарненська № 4, Немовицька, Ремчицька ЗОШ І-ІІІ ст., Полянська і Клесівська ЗОШ І-ІІ ст., Орлівська ЗОШ І ст. Усі вони проводять цілеспрямовану системну роботу щодо реалізації державної освітньої політики в межах їхніх повноважень.
- Складається таке враження, що в освітян і проблем нема…
- Якби ж то! Потребують вирішення чимало актуальних питань. Наприклад, час оновити навчально-комп’ютерні комплекси, придбані до 2005 року; кабінети української мови та літератури необхідно поповнити технічними засобами навчання, мультимедійними підручниками, словниками; викладання навчальних предметів потрібно проводити із використанням електронних підручників і навчального програмного забезпечення.
- Це потребує чималих коштів. А як загалом фінансують вашу галузь?
- Гріх скаржитись. Торік на капітальний ремонт виділили в півтора, а на поточний – удвічі більше, ніж у 2009-ому. Цьогоріч на капремонт спрямували 1381,6 тис грн., поточний – 1693,4 тис. грн., а також отримали з державного бюджету субвенцію на покращання матеріально-технічного стану закладів у розмірі 567,6 тис. грн. Загалом 2010-2011 навчальний рік для освіти району був визначальним з точки зору фінансування проекту «Рівний доступ до якісної освіти», зокрема отримано 7 шкільних автобусів, 28 навчальних кабінетів, немало художньої та енциклопедичної літератури, спортивного інвентарю. Завдяки обласній і районній владі отримали обладнання фізичного кабінету. Рівень асигнувань на заробітну плату цьогоріч зріс на 13% порівняно з 2010-им. Крім цього, з 1 вересня, відповідно до постанови Кабміну, надійшла додаткова дотація для 20%-вої доплати педагогічним працівникам за престижність. Проте фінансування, що його мали у 2010-2011 навчальному році, не повністю задовольняло наші потреби.
- Щороку лави освітян поповнюють випускники Сарненського педколеджу РДГУ. Чи не спостерігається надлишок педагогічних кадрів?
- Нині у відділі освіти РДА створили електронний банк даних про педагогічних працівників. У ньому вміщена інформація про понад 156 учителів, які бажають працевлаштуватися в навчальних закладах району. 80% з них становлять учителі початкових класів…
Зауважу ще таке щодо кадрів: тривалий час на Сарненщині, та й в інших районах, мала місце проблема їх «старіння». Особливо це стосувалось учителів природничо-математичного циклу предметів. Кількість цих педагогів пенсійного віку сягала критичної відмітки (математиків – 43,3%). Саме тому впродовж останніх років проводили численні заходи щодо оновлення педагогічного складу району. Торік до роботи в школах Сарненщини приступили 98 молодих фахівців, з них 22 – вчителі природничо-математичного циклу. Нині продовжуємо цю тенденцію, зробивши суттєвий крок у подолання проблеми.
- Що плануєте на навчальний рік, який розпочався?
- Насамперед скажу, що галузь освіти району розвивається відповідно до державних вимог і концепцій сучасного суспільства. Отож пріоритетними напрямками роботи будуть, насамперед, розвиток творчих здібностей кожної дитини та сприяння творчій професійній діяльності педагогів; поліпшення кадрового забезпечення; впровадження інформаційно-комунікаційних і енергозберігаючих технологій; раціональне використання бюджетних і залучення додаткових коштів для повноцінної життєдіяльності навчальних закладів; забезпечення функціонування моделі державно-громадського управління освітою.
Ми, педагоги району, відчуваємо постійну підтримку у вирішенні освітянських проблем від районної державної адміністрації, районної ради, міського, сільських і селищних голів. Сподіваюсь, що така тенденція розвиватиметься і в наступних навчальних роках. Адже завдяки цій допомозі сарненські освітяни мають високі результати на рівні області й держави.
- Дякую за інтерв’ю.

Схожі матеріали

Від серця до серця прокладає містки допомоги та співчуття сарненський координаційний територіальний центр соціального обслуговування малозабезпечених...
Вагомими здобутками зустрічають своє професійне свято працівники галузі культури краю. За підсумками минулого року, згідно з рейтинговими оцінками...
У січні ц.р. було опубліковано Указ Президента України «Про одноразову винагороду жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Тож у...
"Вода - джерело життя" - під такою назвою в міській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 відбувся тиждень, приурочений Всесвітньому дню води. У школі активно діє...
Нині в Україні відбувається становлення нової системи освіти, у центрі уваги якої – особистість. «Освіта ХХІ століття – це освіта для людей. Її...