Опубліковано СН
Саме така дилема, на мою думку, стала наріжним каменем діалогу між міським головою та автоперевізниками міста, керівниками радіотаксі 1561 Леонідом Копищиком і 1563 Олександром Лешкевичем, що відбулася минулої середи в сесійній залі міськради.
Нараду – а радше довірчу розмову – розпочав міський голова Сергій Євтушок, який звернувся до 14 перевізників, оприлюднивши позицію очолюваного ним органу місцевого самоврядування, - це насамперед добробут сарненців, розвиток інфраструктури міста, забезпечення його жителів високоякісними транспортними послугами. Піраміда стосунків, наголосив мер, має будуватися на партнерських засадах з боку виконавчого комітету міської ради та автоперевізників.
Відтак повідомив, що від збору за першу реєстрацію транспортного засобу ц.р. надійшло в міський бюджет 242 тис. грн. Тим часом надходжень на будівництво, ремонт й утримання доріг, підкреслив Сергій Євтушок, передбачено в сумі 1494 тис. грн., а це дозволить провести не лише ямковий ремонт, а й реконструкцію деяких вулиць. Ба навіть впорядкувати відоме інтенсивним транспортним рухом перехрестя вулиць Бєлгородської та Суворова. При цьому запитав думку присутніх: облаштувати «кільце» чи встановити сучасний світлофор, оснащений світлодіодами. Після дебатів, під час яких висловилися перевізники, міський голова, начальник відділення Державтоінспекції Сарненського РВ УМВС України в Рівненській області Олександр Соколовський, прийшли до спільної думки – на небезпечній ділянці дороги, що веде до шляхопроводу, має бути таки «кільце».
Затим повели мову про сумнозвісне перехрестя вулиць Суворова-Ярослава Мудрого, що нажило славу місця з високим рівнем аварійності. У цьому році, поінформував міський голова, там облаштують вуличне освітлення, пагорби безпеки (їх ще називають лежачими поліцейськими), на асфальтобетонне покриття нанесуть розмітку з шумовим ефектом. Ділянка вул. Бєлгородської біля кафе «Міраж» теж здобула репутацію аварійно небезпечної: на території колишньої меблевої фабрики функціонує чимало магазинів, що сприяє інтенсивному транспортному рухові, а це призводить до дорожньо-транспортних пригод. Тому біля кафе теж облаштують пагорб безпеки, як на вул. Московській. Та це не єдине, що зроблено міською радою стосовно безпеки дорожнього руху в райцентрі: у місті встановили 50 нових дорожніх знаків, відремонтували 1436 м кв. вуличного покриття, не кажучи вже про реконструкцію вул. Широкої. А в намітках на майбутнє, заявив Сергій Євтушок, - передбачити в бюджеті кошти на додаткове пільгове перевезення в міських автобусах, аби створити сарненцям якомога більше зручностей. Не оминув міський голова і такого наболілого питання, як рівень обслуговування громадян міста водіями, навів приклади некоректного ставлення їх до пасажирів, закликав автоперевізників бути толерантними, уважними до осіб похилого віку, не встрявати в суперечку, запросив до діалогу на шпальтах «районки», під час прямих телефонних ліній.
Не врегульована остаточна і ситуація з розташуванням автомобілів на вул. Широкій, зокрема біля маркета «Вопак» проїхати «маршруткою» неможливо через їх скупчення. Начальник відділення ДАІ Сарненського РВ УМВС України в Рівненській області Олександр Соколовський пояснив це низькою культурою водіїв і запропонував установити дорожній знак з табличкою «Вид постановки транспортного засобу на стоянку».
Сергій Євтушок повідомив, що в цьому році зведуть автобусні зупинки на вул. Грушевського, біля військової частини А-0153, є потреба такої будівлі й біля міської ЗОШ № 2. 500-600 тис. грн. витратять на ямковий ремонт, запевнив міський голова, а в намітках – реконструкція частини вул. Технічної, нове асфальтове покриття на вул. Залоги, яка після дощів робиться непрохідною для пішоходів (знаю про це не з чуток). У планах – також облаштувати територію біля ресторану «Сарни» та готелю «Случ».
Жваво обговорювали непросту ситуацію з рухом транспорту, що склалася біля міського ринку, - територія так заставлена автомобілями та лотками, що складно проїхати навіть автівкам служби радіотаксі, не кажучи вже по маршрутні автобуси. З цього приводу перевізники висловили чимало пропозицій: приміром, заборонити торгівлю з автобусів, встановити шлагбаум і пропускати транспортні засоби лише в одному напрямку тощо. І хоча давно назріла потреба вирішити це питання, воно залишилось відкритим, оскільки потребує детального вивчення.
Ремствували перевізники й на поведінку деяких пішоходів на пішохідних переходах: не обтяжують себе, щоб пропустити пожежну машину чи, скажімо, лісовоз. А тим часом варто пам’ятати, що через ожеледицю гальмівний шлях може сягнути понад десяток метрів…
Обмін думками між виразником інтересів споживачів і надавачами транспортних послуг завершився обопільною згодою опублікувати спільне рішення в «Сарненських новинах».
Зоя СЕРГІЙЧУК.