Back to top

Час збирати каміння, ціна якому - добробут

P6116543.jpg

Машиністи конвеєра Віталій ІВАНЕЦЬ, Богдан ФУРМАНЕЦЬ, Анатолій ОНИСЬКОВЕЦЬ і Володимир ПРИМАК обговорюють професійні нюанси.
Фото Василя СОСЮКА.

Селищенський гранітний кар’єр - один з найбільших у регіоні. Не так давно тут функціонувало підприємство з виробництва щебеню «Гранітас». Тоді почало розбудовуватися не тільки виробництво, а й саме селище. Інвестори звели сучасні дитячий садок і школу в Ясногірці. Згодом родовище гранітів змінило власників, однак у 2005 році литовське об’єднання підприємств будматеріалів ЗАТ «Мілса» придбало тут усі виробничі потужності, збільшивши статутний капітал майже на 10 мільйонів гривень.

Поліський край давно славиться своїми природними багатствами, шкода лише, що не до всього в нас самих доходять руки. Нагнутися і взяти, як кажуть, часто заважає ціла низка суб’єктивних та об’єктивних причин, і це чомусь слугує виправданням на всіх рівнях. У таких випадках виручають інвестори, які мають кошти й уміють розумно примножувати їх, використовуючи наші родовища.

За безперспективну справу не взявся б ніхто. За перші вісім місяців господарювання закрите акціонерне товариство лише технічних засобів придбало на суму понад чотири мільйони гривень, капітально відремонтували тепловоз, здійснили ремонт під’їзної залізничної колії. У п’ять мільйонів гривень обійшлася модернізація всіх технологічних процесів.

Для чого кар’єру дороге сучасне обладнання? Річ у тім, що граніт у Селищенському кар’єрі має підвищену міцність, за кадастром фізико-технічних властивостей він удвічі твердіший за камінь споріднених родовищ. Якісне устаткування потребує правильної експлуатації, тому про це повсякчас дбають на підприємстві, ретельно підбираючи та виховуючи кадри. А результат їхньої праці - цілі терикони щебеню, що заворожують чимось уяву. Свою продукцію ТОВ «Селищенський гранітний кар’єр» в основному поставляє в Литву. Там її доводять до європейських стандартів і відправляють для будівельних потреб у країни Євросоюзу. Налагоджена й співпраця з будівельними організаціями Києва, «Укравтодором».

Загалом чотири родовища розробляють спеціалісти: два Селищенських (щебенева продукція), а також Осмалинське та Церковне (блочний камінь). Кількасот гектарів покладів цього цінного природного мінералу дозволяють вести мову про найближчу та тривалу перспективу розвитку не тільки виробництва, а й соціальної сфери краю. З надією у на ЗАТ «Мілса» та ТОВ «Селищенський гранітний кар’єр» дивляться жителі прилеглих сіл. Сьогодні каменепереробники за власний кошт впорядковують дороги, допомагають місцевій громаді транспортом тощо. У 2007 році ТОВ «Селищенський гранітний кар’єр» переказало на рахунок місцевих бюджетів 800 тисяч гривень, сплатило вартість проектної документації на будівництво нових очисних споруд в Ясногірці.

Разом з начальником відділу маркетингу, депутатом Сарненської районної ради Григорієм Білотілом йдемо територією товариства. У просторому боксі машиністи бульдозера Володимир Кузьмич, Петро Лотоцький та екскаваторник Олександр Петравчук ремонтують техніку. Біля конвеєра в бункері пораються механік Григорій Кузьмич, слюсар Дмитро Бондар і зварник Микола Жмура. У кабіні тепловоза - машиніст Федір Ковтун і змінний майстер, ветеран праці Олександр Кравчук. Вони подають тару під завантаження щебеню. Вантажать у середньому по 60 вагонів на добу. Синхронно виконують свої виробничі обов’язки й машиністи конвеєра Віталій Іванець, Богдан Фурманець, Анатолій Ониськовець, Володимир Примак. Поруч з начальником дільниці з ремонту колії Володимиром Згурським застаємо працівників Миколу Опалька й Олександра Згурського. З обсервагами в руках вони якраз здійснювали черговий плановий обхід залізничного полотна.

До речі, тут вміють берегти й цінувати кадри. Поруч з молоддю трудяться і пен-сіонери. Зокрема три машиністи офіційно перебувають уже на заслуженому відпочинку, але підприємству вони потрібні. Та й у самих ветеранів не зникло ще бажання послужити обраній професії. Понад 30 років працює в кар’єрі й начальник цеху навантаження Микола Опалько.

Про роботу Селищенського гранкар’єру розповів головний інженер підприємства Микола Дехтярук. З його слів дізналися, що в минулому році заробітна плата працівників підвищилася на третину, що робітників із різних сіл району: Чабеля, Кам’яне-Случанського, Олексіївки, Вирів і навіть райцентру - довозять на роботу службовим автотранспортом, що посильну допомогу товариство надає підшефній Ясногірській школі й таке інше.

Розповідати про роботу кар’єру можна багато. Ми ж пообіцяли його працівникам показати на сторінках газети людей - тих, чиїм розумом і потом твориться сьогоднішня історія Сарненщини тут, на околиці району, серед багатих ландшафтів неповторної природи.

Схожі матеріали

Минулого тижня в ДП «Клесівське лісове господарство» розпочали масштабні роботи з посадки лісу, а відтак у краї стартувала Всеукраїнська акція «...
Навколо ТзОВ «Сарненський завод високовольтних опор» точаться чутки та здогадки, не вщухають дебати, а де-хто навіть уникає пройтися по вул. 17...

Відродження слави Степанського ярмарку З давніх-давен ярмарок в Україні був місцем масового зібрання людей з товарами для задоволення...

Доля кожної людини цікава по своєму. Тож, мабуть, про багатьох жителів Полісся можна писати цілі книги. Коли завітав до господи родини Ковальчуків,...
щиро вірить у таке народне прислів’я сімдесятирічна майстриня–вишивальниця з Любикович, ветеран праці Ніна СКИБАН. Жінка стверджує, що рушник...