Опубліковано Світлана Ляшко
Фото Василя Сосюка.
На черговій сесії міської ради V скликання планувалося розглянути 10 питань. Та вже склалась традиція за зверненням депутатів пропонувати до розгляду додаткові. Не стало винятком і це засідання.
До міської ради вже вкотре звертаються мешканці гуртожитку по вул. Бєлгородській, 2а з проханням прийняти приміщення в комунальну власність громади. Згоду на що міська рада дала ще в травні. На минулому засіданні заслухали представників від жильців, нині ж депутати, зібравши необхідну кількість підписів, запропонували внести це питання в порядок денний, підготували й проект рішення.
Перший на повістці дня був звіт директора КП «Житлосервіс» з виконання положень статуту та з питань надання послуг населенню за 10 місяців. Як зазначається в прийнятому депутатами рішенні, за період роботи новоствореного підприємства якість послуг з утримання й експлуатації житлового фонду територіальної громади міста дещо покращилась. Фахівці «Житлосервісу» виконали робіт з капітального ремонту на суму 144,2 тис. грн. (за рахунок коштів міського бюджету), а також поточного – на 605 тис. грн. за рахунок квартирної плати, що на 150 тис. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Тож і до зими підготувались краще. Поряд з тим, фінансовий стан підприємства незадовільний: на 1 листопада ц.р. має 187,2 тис. грн. боргу, який виник за 8 місяців роботи. Основна причина – незадовільна оплата наймачами квартирної плати (борг 347,6 тис. грн.). У середньому за місяць підприємство недоотримує її 43 тис. грн., що становить 32% від нарахованої. Причиною нарощування боргів назвали й придбання матеріалів у неплатників ПДВ на суму 58017 грн., у результаті чого «Житлосервіс» додатково сплатив 11603 грн. податку на додану вартість. У червні своїм рішенням міськвиконком заборонив підприємству закупляти матеріали в неплатників ПДВ. Призводить до збільшення заборгованості й невчасне відшкодування з державного бюджету пільг і субсидій.
Тож начальнику КП «Житлосервіс» Анатолію Дударику довелось відповісти на чимало гострих запитань від колег-депутатів. Адже нарікань на роботу підприємства досить багато. Так, Віктора Кузьмича цікавило, чому до цього часу не уклали договори з квартиронаймачами багатоквартирних будинків. За його словами, працівники новоствореного колективу, ніби бійці невидимого фронту – їх ніде не видно: ні на вулицях, ні в під’їздах. Підтримав колегу й Олександр Войнелович, який зазначив, що трудова дисципліна спеціалістів «Житлосервісу» на низькому рівні, вони перш за все вирішують свої власні проблеми (відвідують ринок й ін.), лише після того беруться до роботи. А депутат Ніна Ткаленко наголосила, що з кадрами потрібно працювати. У першу чергу це стосується інженерно-технічних працівників, бо саме після звернень до них люди йдуть шукати правди в інші інстанції.
Депутат Петро Горкуненко зауважив, що варто було б про роботу підприємства почути й думку членів виконкому, адже воно є комунальною власністю міста й підзвітне йому. А міський голова Леонтій Ніколайчук зазначив, що зменшення кількості усних і письмових звернень до міської ради стосовно не-якісного та невчасного надання послуг із утримання будинків і прибудинкових територій – це все ж результат перш за все спільної роботи, а не лише «Житлосервісу». Стосовно стягнення боргів, то варто запозичити кращий досвід тих міст, де проплата за надані послуги становить 90%, наголосив він.
Обговоривши на засіданнях постійних комісій звіт заступника міського голови Ніни Євгейчук про виконання міського бюджету за 9 місяців 2009 року та внесення змін до нього, депутати затвердили їх одноголосно. За цей період до загального фонду надійшло 8910,0 тис. грн. доходів, що становить 102,5% до планових призначень. Отримали власних надходжень 7480,4 тис. грн., або 103,9% до плану, спеціальних коштів - 2697,3 тис. грн. при уточненому річному плані 5417,3 тис. грн. На сплату видатків загального фонду за 9 місяців направлено 8434,2 тис. грн., спеціального – 3161,0 тис. грн. Як зазначила доповідач, кошти загального фонду міського бюджету використовували в режимі жорсткої економії, що дало змогу своєчасно виплачувати заробітну плату, проводити оплату за спожиті енергоносії, забезпечити дошкільні навчальні заклади продуктами харчування й іншими господарськими матеріалами для повноцінного функціонування бюджетних установ і виконання міських програм.
Крім того, в інтересах територіальної громади міська рада вирішила внести зміни до переліку цільових програм з пріоритетних напрямків розвитку міста на 2009 рік, затвердивши програму сприяння створенню та розвитку об’єднань співвласників багатоповерхових будинків у м. Сарни на 2009 рік. Затвердили й програму зрізання аварійно-небезпечних дерев на території міста на 2009-2011 роки.
Спір розгорівся, коли перейшли до розгляду земельних питань, а саме затвердження проектів землеустрою щодо надання земельних ділянок у постійне користування. Як інформував головний спеціаліст міськвиконкому із земельних питань Євген Пронів, Сарненському РВ УМВС України в Рівненській області виділено 2,1930 га по вул. Технічній, 1 для обслуговування будівлі гаража, складу пальне-мастильних матеріалів, контрольно-технічного та заправочного пунктів і приміщення штабу, адміністративно-господарського відділу та вартового. Проектні документи вже виготовили. Проте депутат Ніна Шапірко вказала на те, що якщо вся ця земля перейде в користування райвідділу, то до розміщених там терапевтичного відділення ЦРЛ і гуртожитку ліцею «Лідер» не буде належного під’їзду. Стосовно цього є й відповідне звернення районної ради. Голова постійної комісії з питань земельних відносин і житлово-комунального господарства Ніна Ткаленко резонно зауважила, що дозвіл на виготовлення проектної документації вже дали й тоді в депутатів чомусь розмір ділянки не викликав сумніву, хоча свого часу звертала увагу колег на це. А міський голова зазначив, що не затвердивши проекту міська рада може чекати чергового позову в суд від райвідділу, який затратив кошти на його розробку. Заслухали з цього приводу й заступника начальника РВ УМВС України в Рівненській області Сергія Коркоша, якого запросили на засідання.
І насамкінець розглянули звернення мешканців гуртожитку по вул. Бєлгородській, 2а щодо прийняття його в комунальну власність територіальної громади. Перший заступник міського голови Володимир Федорович інформував, що 25 травня ц.р. міська рада своїм рішенням № 1225 надала таку згоду. На його виконання створили комісію з прийому-передачі, яка оформила відповідний акт, де вказала на ті недоліки, які арбітражному керуючому необхідно усунути. Серед них - заборгованість мешканців за опалення, невідповідність тих, хто прописаний і хто проживає, й ін. Нині, зазначив доповідач, половина вимог не виконана, деякі справи розглядає суд. І до їх закінчення прийняти приміщення в комунальну власність немає можливості. У тому, що міська рада виконала все, що потрібно в розв’язанні цього питання згідно з чинним законодавством, запевнила начальник відділу міськвиконкому Наталія Мельник. А міський голова зазначив, що після усунення всіх юридичних непорозумінь і вказаних в акті недоліків, приміщення гуртожитку без зволікань прийме у свою власність територіальна громада. Поки що проект рішення обранці її взяли до уваги.