Back to top

«Відвідувачів приймаємо за єдиною технгнологією»

Автор фото Василь Сосюк. 

В управлінні праці та соціального захисту населення
РДА Людмила ЛОХВИЧ працює 18 років<!--break-->, п’ять останніх – очолює відділ грошових
виплат і компенсацій. За плечима молодого, однак досвідченого фахівця – Харківський
обліково-економічний технікум, міжгалузевий інститут управління. У тому, що управління
повсякчас посідає перші місця в обласному рейтингові, є заслуга і її 13
підлеглих.

- Людмило Володимирівно, чим, власне,  займається Ваш відділ?

- Відділ грошових виплат і компенсацій створений на
базі відділу допомоги та субсидій
у 2008 році. До його складу входять два сектори:
прийому громадян і прийняття рішень. Перший - це приймальня, в яку звертаються
мешканці району з питань призначення всіх видів допомоги та компенсацій. Вона
поділена на функціональні сектори. Наприклад, очікування та заповнення заяв, де
інформатор і координатор надають консультації стосовно призначення допомог,
консультують щодо заповнення заяв та інших документів, а в разі необхідності
запрошують спеціалістів з інших питань, що належать до компетенції управління. Тут
розміщені інформаційні та довідкові матеріали, з якими відвідувачі можуть
ознайомитися, створені належні умови для очікування, де можна відпочити,
залишити дитячу коляску. Після одержання консультації та заповнення заяви
координатор направляє відвідувача безпосередньо в сектор прийому громадян до
конкретного спеціаліста. Подавши заяву та документи на призначення допомог, можна
вільно вийти з приміщення, не заважаючи іншим заявникам, які знайомляться з
інформацією чи очікують на прийом.

Прийняті документи того ж дня передають у сектор
прийняття рішень. Спеціалісти їх опрацьовують, розраховують розміри допомог і
субсидій, визначають терміни їх надання, перевіряють правильність нарахування
та готують рішення про призначення. До слова, працюємо за єдиною технологією
прийому громадян.

- Що таке єдина технологія і в чому полягає її мета?

- Свого часу Кабінет Міністрів України відповідно до
Стратегії подолання бідності прийняв постанову «Про вдосконалення механізму
надання соціальної допомоги». Вона передбачає впровадження єдиної технології
прийому громадян, що дало можливість не лише скоротити час для отримання
заявником необхідної інформації, а й підвищити якість послуг. Адже можна попередньо
записатися на прийом у зручний день і час як безпосередньо в управлінні, так і за
телефоном 2-13-70. Приймальня громадян (кабінет № 1) працює без обідньої
перерви.

Відповідно до єдиної технології заявники мають
можливість отримати всі види соціальної допомоги за одним зверненням на
підставі єдиного пакета документів. Не потрібно ходити по кабінетах до
спеціалістів, бо згідно з вимогами єдиного технологічного процесу в управлінні
створено п'ять функціональних секторів: інформаційний, консультативно-реєстраційний,
очікування та заповнення заяв, прийому документів, їх опрацювання та прийняття
рішень.

Що стосується мети єдиної технології прийому громадян,
то, крім призначення всіх видів допомоги за однією заявою, це надання якісних
послуг з максимальною зручністю та мінімальними затратами часу, скорочення терміну
оформлення документів, забезпечення цільового використання коштів, створення
сприятливих умов для ефективної роботи працівників,
атмосфери взаємоповаги між
працівниками й отримувачами допомог.

- Скільки громадян ви обслуговуєте і яку допомогу
надаєте?

- За станом на 1 листопада ц.р. на обліку перебуває
13668 одержувачів різних видів соціальних допомог. 515 отримують державну
соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям, 719 - у зв'язку з вагітністю та
пологами, 5363 - по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (з
урахуванням доходу сім’ї), 929 – одиноким матерям, 4000 – допомогу при
народженні дитини, 4 – усиновленні, 94 – на дітей, над якими встановлено опіку
чи піклування. 215 мам отримують 
тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати
аліментів, не мають можливості їх утримувати або місцепроживання їх не відоме.
Ще виплачуємо кошти на дітей-сиріт і позбавлених батьківського піклування, прийомним
сім’ям і будинкам сімейного типу, 
інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, особам, які не мають права на
пенсію, та інвалідам, малозабезпеченим особам, які проживають разом з інвалідом
І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який (за висновком лікарської
комісії медичного закладу) потребує постійної сторонньої допомоги, на догляд за
ним. А також матеріальну допомогу по догляду за престарілими 80-річного віку
або інвалідами 1-ої групи, здійснюємо компенсаційні виплати фізичним особам,
які надають соціальні послуги громадянам, не здатним до самообслуговування,
матерям-героїням. Виплату цих допомог проводимо за рахунок коштів з державного
бюджету.

- Зміни в нарахуванні житлової субсидії викликали
чималий резонанс у суспільстві…

- Воно й зрозуміло. Адже житлова субсидія - це один із
видів соціальної допомоги, що надаємо сім'ям для відшкодування витрат з оплати
житлово-комунальних послуг. В умовах підвищення їх вартості це один із найбільш
дієвих механізмів соціального захисту населення. Щоб посилити його, враховуючи оптимізацію
ціни на газ, Уряд прийняв постанову № 621 від 14 липня 2010 року «Про посилення
соціального захисту населення під час оплати житлово-комунальних послуг». Вона
передбачає зменшення частки сімейного бюджету, що витрачають на оплату
житлово-комунальних послуг, з 20 на 15 і з 15 до 10 відсотків від середньомісячного
сукупного доходу.

Відтепер громадяни звільняються від обов’язку надавати
для призначення субсидій довідки організацій – надавачів житлово-комунальних
послуг. Таку інформацію вони надаватимуть на запит органів праці. Нині вже
запровадили передачу цих даних електронним обміном.

- Людмило Володимирівно, чи допомагає вам влада?

- Так. З державного бюджету спрямували майже 400 тис. грн.
на облаштування єдиної приймальні громадян. В управлінні вже відремонтовані
кабінети, задіяні в єдиній технології, санвузол, що пристосовані для осіб з
обмеженими фізичними можливостями, зокрема інвалідів-візочників, побудували
зручний пандус. Дбає  про нас і місцева
влада. З районного бюджету виділили кошти, за які перекрили дах і поміняли
вікна. Цьогоріч приймальню громадян забезпечили кондиціонерами й оргтехнікою. У
наступному році у відділі
грошових виплат і компенсацій з’являться нові меблі та комп'ютерна техніка, отож
значно покращимо рівень надання соціальних послуг нашим відвідувачам.

- До свята традиційно відзначають кращих працівників…

- Повірте, недбалих у нашому відділі немає.
Спеціалісти, не рахуючись з власним часом, трудяться й у вихідні, щоб вкластися
в строки. Тому принагідно всім дякую за сумлінну працю й толерантне ставлення
до людей. Міцного вам здоров’я, миру та злагоди в родинах, щедрого добробуту на
многії літа.

 

Схожі матеріали

Від серця до серця прокладає містки допомоги та співчуття сарненський координаційний територіальний центр соціального обслуговування малозабезпечених...
Вагомими здобутками зустрічають своє професійне свято працівники галузі культури краю. За підсумками минулого року, згідно з рейтинговими оцінками...
У січні ц.р. було опубліковано Указ Президента України «Про одноразову винагороду жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Тож у...
"Вода - джерело життя" - під такою назвою в міській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 відбувся тиждень, приурочений Всесвітньому дню води. У школі активно діє...
Нині в Україні відбувається становлення нової системи освіти, у центрі уваги якої – особистість. «Освіта ХХІ століття – це освіта для людей. Її...