Back to top

Повірили в учня

Муляр, маляр, штукатур, опоряджувальник - так із гордістю говорить про майстра виробничого навчання ВПУ № 22 міста Сарни Івана ВОЗНЮКА його директор Володимир Городнюк. Чесний, справедливий, урівноважений, скромний і виважений – оцінюють свого наставника вихованці. Хлопчина після 9 класу прийшов в училище, де навчався впродовж 5 років і вийшов молодшим спеціалістом із будівництва й експлуатації будівель і споруд. До речі, зараз після закінчення закладу випускники можуть продовжити навчання на 4 курсі й отримати дипломи молодшого спеціаліста й кваліфікацію техніка-механіка та техніка-будівельника зі спеціальностей «Обслуговування та ремонт автомобілів і двигунів», «Будівництво й експлуатація будівель і споруд». Зважаючи на хороші оцінки випускника, Володимир Павлович одразу запропонував Івану Вознюку посаду майстра. Тож у червні 2007-ого одразу ж приступив до роботи. Згодом поступив на 3 курс Національного університету водного господарства та природокористування в Рівному на факультет «Будівництво й архітектура». Успішно закінчивши вуз, отримав спеціальність інженера-будівельника. У житті кожної молодої людини обов’язково настає момент, коли їй необхідно здійснити вибір, розмірковує Іван Вознюк. І він, зроблений в юності, не лише вдалий чи невдалий, а й подальша доля: активне, творче, радісне життя або ж пасивне, збайдужіле існування. Більше того, правильний вибір професії – одна з головних складових умов людського щастя, переконаний майстер. Коли розпочинав трудитись у професійній галузі, дуже переживав, чи все в нього вийде. Адже 30 учнів у групі треба не лише навчити професії, а й виховати й відповідати за них. І в нього таки вийшло: уже випустив 5 груп будівельників. Серед них Павло Дулачик, Олег Сидорчук, Віталій Городний та інші. Саме в училищі народилася нова педагогічна родина, за яку щиро пораділи колеги. Викладач інформатики й математики Вікторія Анатоліївна стала його дружиною. Старшому синові Артемку пішов 6 рік, а з меншою Марійкою його половина тепер няньчиться в декретній відпустці. Молодий 28-річний чоловік запам’ятав із дитинства ставлення батьків до себе й брата, їхню доброту, любов і ніжність. І тепер, каже, так само виховуватиме власних дітей і ніколи не підніме на них руку. Приємно відзначити, що батько Івана, Василь Іванович, також працює в училищі. Він - оператор газових котлів. А молодший брат Дмитро закінчив заклад із відзнакою й нині трудиться менеджером-консультантом зі збуту в торговій мережі одного з провідних підприємств, що реалізовує запчастини й комплектуючі до вітчизняної та імпортної сільгосптехніки - ПП «ТПК Арсен». Мама ж у їхній родині відповідає за погоду в домі в буквальному значенні цього слова – передбачає, якою вона буде в найближчий час доби на метеостанції. Якщо охарактеризувати стиль і форми роботи в самому закладі освіти, то це створення навчально-практичних центрів. Серед них добре зарекомендували себе й відомі не лише в районі й області, а й Україні – з підготовки барменів, кухарів, перукарів, механізаторів, будівельників двох напрямків (з використанням технологій і матеріалів німецьких фірм «Хенкель-Баутехнік» (Україна) і будівельної компанії KNAUF-Маркетинг), швейцарської фірми «Geberit». Іван Васильович – завідувач центром будівельників, які користуються в роботі технологіями та матеріалами фірми «Хенкель-Баутехнік». Будівельна галузь є однією з найбільших в Україні, розповідає майстер виробничого навчання. Але для розвитку вітчизняного будівельного бізнесу і реалізації міжнародних проектів українські будівельні компанії, як і раніше, продовжують відчувати брак висококваліфікованих, конкурентоспроможних, гнучких робочих кадрів, які готують саме у ВПУ № 22 міста Сарни. Іван Васильович перший разом із учнями розпочали зводити від фундаменту величезне приміщення навчально-практичного центру площею понад 600 кв. м, де готуватимуть фахівців за професією «Спеціаліст із монтажу санітарного устаткування і систем» швейцарської фірми «Geberit» з урахуванням європейських вимог і сучасних технологій. Сарненське училище є одним із шести в Україні та єдиним на Рівненщині, що запровадило інноваційне навчання з підготовки таких спеціалістів. Що ж до навчання учнів на базі новітніх технологій, то у ВПУ в новоствореному центрі з’явиться й новітнє устаткування. Власне, оснащення шести професійно-технічних закладів, що є учасниками проекту, - мета третього компоненту українсько-швейцарського проекту, який реалізовують Міністерство освіти й науки України, Швейцарське бюро співробітництва в Україні, швейцарська компанія «Geberit» і Ресурсний центр «Гурт». А другий компонент спрямований на підготовку педагогів, які навчатимуть учнів за новими, європейськими стандартами на базі новітніх технологій. Зокрема в травні відбувся тренінг для представників навчальних закладів на базі одного з партнерів - швейцарської компанії «Geberit». Паралельно триває й робота над перекладом швейцарських навчальних матеріалів, що в якості орієнтирів будуть залучені до навчання учнів. У новому законі про професійну освіту (стаття 24) чітко визначають типи закладів. Так, згідно з Законом, «професійний коледж реалізовує стандарт професійної освіти для різнорівневої підготовки, перепідготовки й підвищення кваліфікації молодших спеціалістів і кваліфікованих робітників, професійне навчання незайнятого населення, у тому числі безробітних, а також власні освітні та програми професійного й профільного навчання учнів старшої школи (з одночасним отриманням повної загальної середньої освіти)». Тож стовідсотково можна стверджувати, каже Володимир Городнюк, що зовсім скоро зміниться статус очолюваного ним училища, адже наявні всі передумови для реорганізації його в професійний коледж. У розмові з директором знову повертаємося до вибору професії. Це велика відповідальність перед батьками, суспільством, та, найголовніше, – собою. Бо тільки сама людина може побачити, до чого в неї більший хист, відчуває покликання. Для кожної особистості це немов друге народження, й до цього відбору потрібно поставитися з великою серйозністю, щоб професія приносила і моральне, і матеріальне задоволення. Володимир Павлович наголосив, що працівники училища ніколи не стоять на місці в питаннях підготовки спеціалістів, постійно вивчають попит професій на ринку праці, впроваджують у навчальний процес сучасні виробничі технології та матеріали, відкривають нові професії та співпрацюють з міжнародними компаніями й соціальними партнерами. Окрім того, можна спостерігати тенденцію омолодження колективу – викладачі та майстри передають свій досвід молодим. Приміром, уроки та майстер-класи Івана Вознюка, розповідає, проходять на високому професійному та педагогічному рівні, тож майстер виробничого навчання може дати фору багатьом колегам. Випускники шкіл міста й району мають змогу зустрітися з педагогічним колективом, оглянути навчальні майстерні, лабораторії, кабінети, в яких проводяться навчання та підготовка майбутніх кваліфікованих робітників, відвідати виставки професій, побувати на майстер-класах із професій кухар–кондитер, штукатур, монтажник гіпсокартонних конструкцій, ознайомитися зі спортивним життям і дозвіллям учнів, їх побутом і комфортними умовами проживання в сучасному гуртожитку. Вражає й озеленення та благоустрій території, що нагадує дендропарк, адже за кожною навчальною групою закріплена певна її ділянка. І та, за яку відповідає Іван Вознюк, вірить директор закладу Володимир Городнюк, нічим не відрізнятиметься в майбутньому від головної визначної пам’ятки Парижа – Єлисейських Полів. Марія КУЗЬМИЧ.